توئیت پزشکیان به زبان کُردی بعد از بازگشت از عراق

 مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) به زبان کُردی به تشریح اهداف سفرش به عراق پرداخت و نوشت:

«اهدافی که طی سفر سه روزه به کشور دوست و همسایه، عراق دنبال کردیم، با نگاه وحدت، وفاق و همبستگی بود. در این سفر 14 تفاهم نامه همکاری بین ایران و عراق امضا شد.

اولویت فوری ما دستیابی به زبان و دیدگاه مشترک در روابط دوجانبه بین دو کشور است. دیدارهای خوبی در عراق برگزار شد که منجر به همبستگی و وفاق بیشتر بین دو کشور می شود. هدف اصلی ما وحدت، انسجام و وفاق در کل امت اسلامی است.»

خبر مرتبط
امروز؛ اولین نشست خبری مسعود پزشکیان

نخستین نشست خبری «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر به شهرهای بغداد، نجف، کربلا، کاظمین سفر کرد و هم‌چنین برای اولین‌بار به اقلیم کردستان و بصره رفت. وی در این سفر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس شورای‌عالی قضایی، مقامات اقلیم کردستان، سلیمانیه و بصره، عشایر و نخبگان و هم‌چنین با تجار و فعالان اقتصادی ملاقات داشت.

زیارت حرم امیرالمومنین امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام کاظم(ع)، امام جواد(ع) و حضرت عباس(ع) از دیگر برنامه‌های اولین سفر خارجی رئیس دولت چهاردهم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.