ایران- بلاروس در آستانه روابط اقتصادی جدید

 یوسف نوری روز یکشنبه در نشست با سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران در ساری به اشاره به ظرفیتهای بالای محصولات کشاورزی مازندران در حوزه صادرات گفت: کشور بلاروس به لحاظ جغرافیایی از یک آب و هوای سرد برخوردار است و محصولات باغی مازندران می‌تواند در بازارهای این کشور به فروش برسد.

وی همچنین گفت: مازندران در حوزه پزشکی هم در سالهای اخیر به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته است به طوری که بیمارانی از کشورهای منطقه برای درمان به این استان سفر می کنند که بلاروس هم می تواند از ظرفیتهای پزشکی این استان استفاده کند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این که رشد جمعیت بلاروس منفی است، مجموعه رویان مازندران می‌تواند تجارب علمی خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

وی با بیان این که مازندران و بلاروس دارای کشتی‌گیران بزرگی هستند، برلزوم همکاری ورزشی بین این دو کشور به خصوص در بخش ورزش کشتی تاکید کرد.

نوری همچنین در این دیدار بر ارتقای همکاری هیات‌های تجاری مازندران و استان گومل بلاروس تاکید کرد.

خبر مرتبط
طرح آمریکا برای ترور نیکلاس مادورو/ وزارت کشور ونزوئلا بیانیه داد

وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

این استان با دارا بودن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب مهم تولید محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود به طوری که بزرگترین تولیدکننده ۱۷محصول کشاورزی کشور مانند برنج، مرکبات، گل و گیاه، کیوی، گوشت سفید، آبزی پروری و نهال زیتون است.

مهم ترین میوه باغ های مازندران را انواع نارنگی و پرتقال تشکیل می‌دهد که به صورت زودرس و یا دیررس برداشت شده و روانه بازار می‌شود.

مجموع باغ‌های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.