جان بولتون سیاست خارجی هریس را لو داد

جان بولتون در یک برنامه‌ رادیویی به گفت‌وگو درباره مسائل بین‌المللی و انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا پرداخت و استدلال کرد که سیاست خارجی کامالا هریس در صورت پیروزی، به معنای ادامه یافتن سیاست‌های خارجی جو بایدن به مدت «چهار سال دیگر» است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا افزود: اینکه هریس تا چه حد سیاست خارجی مشخصی دارد، «سوالی بی پاسخ» است و «به نظر می‌رسد دولت او حداقل تا چهار سال دیگر مانند دولت بایدن باشد.»

وی خاطرنشان کرد که این موضوع، آمریکا را «در سراسر جهان ضعیف و غیرقابل اعتماد نشان می‌دهد.»

بولتون از دولت بایدن به دلیل عقب‌نشینی از افغانستان انتقاد کرد و همچنین گفت که معتقد است رهبران جهان مانند ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌توانند «ضعف» را احساس کنند و به همین دلیل جنگ در اوکراین آغاز شده است.

خبر مرتبط
سه روایت از جدال سرسختانه ترامپ و هریس / فصل تازه‌ در ایالات متحده

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بحث‌ها درباره سیاست خارجی دولت بعدی آمریکا برجسته‌تر شده است. سه‌شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور کنونی، در فیلادلفیا پیش از رای‌گیری در ۵ نوامبر به مصاف هم رفتند.

بر اساس این گزارش، هریس از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت کرده است و در مناظره ریاست‌جمهوری هفته گذشته نیز خاطرنشان کرد که بارها با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرده است.

نشریه «هیل» با ادعای اینکه هریس از جنگ جاری رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرده است، نوشت: او همانند بایدن، گفته است که باید به توافق آتش‌بس دست یافت، اما درباره [ارسال] تسلیحات آمریکا به اسرائیل سکوت کرده است.

خبر مرتبط
سرمایه‌گذاری ستاد انتخاباتی هریس بر رای‌دهندگان لاتین‌تبار

ستاد انتخاباتی کامالا هریس برای حذب رای شهروندان لاتین‌تبار روی رسانه‌های اسپانیایی زبان سرمایه‌گذاری می‌کند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.