بازار رسمی مسیری متفاوت از بازار غیررسمی در پیش گرفت/ روند نزولی قیمت دلار تهران

معاملات بازار طلا و ارز امروز در حالی سپری شد که قیمت‌ها نسبت به روز گذشته مسیر نزولی را در پیش گرفتند و دلار هرات و تهران متاثر از «کمبود نقدینگی» و «فشار اواخر ماه» به روند نزولی خود ادامه دادند؛ روندی که به عقیده تحلیلگران تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و بازار از هفته آینده با رسیدن قیمت‌ها به کف‌های حمایتی، مسیر صعودی را از سر خواهد گرفت. این در حالیست که بازار طلا و سکه تحت تأثیر تثبیت قیمت اونس طلا، شاهد اصلاح قیمت‌ها بودند.

امروز با توجه به دلیل تعطیلی بازار هرات در روز یکشنبه، کانال‌های نرخ دهی بازار هرات با لفظ فردایی به اعلام نرخ پرداختند و قیمت دلار هرات در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی کرد و با طی کردن روندی نزولی تا ۵۹ هزار و ۱۱۰ تومان عقب‌نشینی کرد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، دلار هرات تا پایان هفته شانس کاهش یا تثبیت قیمت در سطوح فعلی را دارد و از روز شنبه با لمس کف حمایتی خود، شروع به رشد خواهد کرد. به عقیده این گروه اگر اونس طلا اصلاح قیمت داشته باشد، رابطه معکوس دلار با اونس می‌تواند به رشد قوی‌تر هرات کمک کند. محدوده ۵۹ هزار تومان تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان همچنان به عنوان کف قیمت این اسکناس آمریکایی در نظر گرفته شده است.

قیمت دلار تهران هم امروز با شروع در 59 هزار و 350 تومان، روند نزولی را در پیش گرفت و به 59 هزار و 50 تومان رسید. بنابر ادعای معامله‌گران فنی، دلار نقدی تهران در محدوده 59 هزار تومان معامله می‌شود و محدوده 58 هزار و 500 تومان تا 59 هزار تومان در حال حاضر نقش مشابهی با محدوده 50 هزار تومان تا 49 هزار تومان در نیمه اول سال گذشته ایفا می‌کند. قیمت درهم امارات هم معاملات را در 16 هزار و 330 تومان آغاز کرد و با کاهش 110 تومانی، تا 16 هزار و 220 تومان ریزش کرد. کانال نرخ‌دهی درهم امارات امروز زودتر از روزهای گذشته، ساعت 14 پایان معاملات را اعلام کرد که با این ترتیب شاهد سقوط سریع قیمت درهم امارات بودیم.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.