روسیه برای آمریکا خط و نشان کشید/ خطر بازی‌ که در اوکراین ادامه می‌دهی را دست‌کم گرفته‌ای

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه پاسخ مسکو به استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آمریکایی در ژاپن، جامع و نظامی-فنی خواهد بود، افزود: واشنگتن خطر بازی‌ که در اوکراین ادامه می‌دهد، را دست‌کم گرفته و طرف روسی برای هر وضعیتی آمادگی دارد.

وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «بگذارید ابتدا به سمتی پیش بروند که اکنون به عنوان شایعات در حال گردش است، سپس مسلماً پاسخی جامعی از طرف روسیه، از جمله در  عرصه نظامی-فنی، دریافت خواهند کرد». 

ریابکوف به این نکته اشاره کرد که مهلت قانونی روسیه برای استقرار موشک‌های  میان‌برد و کوتاه‌تر همچنان برقرار است، هرچند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بارها درباره این مسئله اظهار نظر کرده است.  او افزود: «غیرقابل جایگزین بودن واکنش نظامی و فنی ما باید برای کسانی که به این بازی‌های صفر-جمع در واشنگتن، توکیو و سایر پایتخت‌ها ادامه می‌دهند، روشن باشد». 

خبر مرتبط
آمریکا و انگلیس نگران انتقال اطلاعات محرمانه هسته‌ای توسط روسیه به ایران

آمریکا و انگلیس از احتمال انتقال اطلاعات محرمانه هسته‌ای توسط روسیه به ایران ابراز نگرانی کردند.

پیشتر، در اوایل ماه سپتامبر، ئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که اقدامات آمریکا باعث تحریک رقابت تسلیحاتی می‌شود؛ آن‌ها به‌طور آشکار درباره برنامه‌های خود برای استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌تر، از جمله در منطقه آسیا و  اقیانوس آرام، صحبت می‌کنند. او تأکید کرد که واشنگتن بدون در نظر گرفتن امنیت متحدان خود در آسیا و اروپا اقدام می‌کند. 

پوتین در ماه جولای و پس از نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه نیز گفته بود که مسکو آماده است به‌طور متقابل به استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکا در مناطق مختلف جهان پاسخ دهد.

مسکو به حملات به عمق خاک روسیه با قاطعیت واکنش نشان خواهد داد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در جریان نشست رسانه‌ای بریکس در گفتگو با خبرنگاران همچنین اعلام کرد که آمریکا خطر بازی‌ که در اوکراین ادامه می‌دهد، را دست‌کم گرفته است و البته روسیه برای هر چیزی آماده است.

خبر مرتبط
تدارک تازه اوکراین برای مقابله با روسیه/ تسلیحات نظامی جدید در راه است

الکساندر کامیشین مشاور رئیس جمهور اوکراین در امور استراتژیک از آغاز به کار خط تولید گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه در اوکراین خبر داد.

 

وی گفت که با توجه به اینکه اوکراین از آمریکا و بریتانیا مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد علیه روسیه را دریافت کرده، یک عنصر خطر جدی وجود دارد. ریابکوف به این موضوع اشاره کرد که آمریکا و بریتانیا تمامی مجوزها و مصونیت‌ها را به کی‌یف برای استفاده از موشک‌ها علیه روسیه داده‌اند. وی افزود: «از هم اکنون تمامی مصونیت‌ها به مقامات کی‌یف داده شده است، بنابراین ما آماده هر چیز و هر وضعیتی هستیم و واکنش ما به گونه‌ای خواهد بود که آن‌ها نمی توانند آن را دست‌کم بگیرند».

روسیه به فشار غرب بر رسانه‌ها قاطعانه پاسخ خواهد داد

علاوه بر این، معاون وزیر امور خارجه روسیه به کمپین غرب علیه شبکه "راشاتودی" (RT) و اتهامات نادرست علیه رسانه‌های روسی به جاسوسی اشاره کرده و تاکید کرد که این کشور فشار وحشتناک کشورهای غربی بر خبرنگاران روس را محکوم می‌کند. به گفته وی، دولت روسیه به‌گونه‌ای به این وضعیت واکنش نشان خواهد داد که مطمئن شود  این روند ادامه پیدا نکند. 

ریابکوف یادآور شد که سیاست آمریکا در این زمینه نشان‌دهنده انحطاط فرهنگ آزادی بیان در این کشور است، فرهنگی که مقامات آمریکا برای مدت طولانی از آن دفاع کرده‌اند.  این دیپلمات بلندپایه ابراز تاسف کرد که نادیده گرفتن نظرات مخالف در غرب به شکل‌های سخت‌تری خود را نشان داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه واکنش مسکو به فشارهای آمریکا در جلسات با شرکای روسیه در گروه بریکس مورد بحث قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: «البته بریکس بستری برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست؛ بلکه یک پلتفرم جمعی است که زندگی کشورهای عضو و تعامل‌ کننده در چارچوب آن را بهبود خواهد بخشید».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.