زمان انتشار نتیجه کنکور 1403/آمار استقبال کنکوری‌ها از انتخاب رشته

علیرضا کریمیان اظهار کرد: با پایان مهلت انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، بیش از ۶۵۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته خود را در رشته های با آزمون تکمیل کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هم همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت گرفت، در نهایت بیش از ۸۵ هزار نفر رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کردند.

خبر مرتبط
فوری/سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 و 1405 اعلام شد + جزئیات

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ حدود ۵۰ درصد بود اما در سال آینده یعنی ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به امکان انتخاب چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی در انتخاب رشته کنکور سراسری، آمار انتخاب رشته بدون تفکیک ارائه شده است.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریورماه منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.