خبر خوش خانم مدیر/ خانواده‌ها اتاق‌های شیرخوارگاه آمنه را خالی کردند

 مریم کریمی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته به دلیل تسریع در فرایند فرزندخواندگی، تعداد نوزادان حاضر در شیرخوارگاه به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: با ابتکار صورت‌گرفته از زمان ایجاد مجتمع شوق زندگی و کمک دادیاری و سیستم مددکاری، روند فرزندخواندگی تسریع و شاهد افزایش فرزندخواندگی در استان تهران هستیم.

کریمی تصریح کرد: متوسط زمان ماندگاری فرزندان در شیرخوارگاه های استان تهران که امکان فرزندخواندگی داشته اند از ۲۶۱ روز به زیر شصت روز کاهش پیدا کرده و در حال حاضر فقط ۵۴ نوزاد در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می‌شوند و اکثر اتاق‌های شیرخوارگاه خالی شده است.

سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز پیشتر در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه شیرخوارگاه‌ها هیچ گاه تعطیل نمی‌شوند، گفت: کارکرد شیرخوارگاه‌ها از یک مرکز نگهداری طولانی‌مدت به یک مرکز پذیرش اورژانسی و نگهداری کودکان تا زمان تعیین تکلیف فوری پس از مددکاری تبدیل می‌شود.

وی یادآوری کرده بود که شب عید امسال به ۶۱۰ کودک رسید. حتی شیرخوارگاه‌های استان خراسان رضوی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری در برهه‌هایی از سال خالی از کودک بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.