خبر جدید عارف درباره واگذاری زندان اوین/نگذاریم این مصوبه پیر شود

محمدرضا عارف صبح شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳، در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در کیفیت دانشگاه‌ها در منطقه جایگاه دوم را داریم، تصریح کرد: آیا با این روندی که طی کردیم، می‌توانیم رتبه دوم‌مان را حفظ کنیم؟ باید رتبه اول را می‌داشتیم؛ نه منطقه نه دنیا صبر نمی‌کند ما پیشرفت کنیم ما در منطقه پویا زندگی می‌کنیم که شاخص های پیشرفت به تدریج روند خوب و خوبتری را طی می‌کند.

خبر مرتبط
زندان اوین به این دانشگاه واگذار می‌شود؟ + علت

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکلات دانشگاه از حیث فضای فیزیکی گفت: قرار شد زندان اوین به دلیل محدودیت های فیزیکی به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با این پرسش که چقدر تحقیقات ما کاربردی است، ادامه داد: امروز مطرح نکردم که تعداد دانشجویان اول انقلاب و اکنون را مقایسه کنید چرا که شاخص‌های دیگری مد نظر است. آیا نوشتن مقاله برای ژورنال‌های خارجی صرفا مد نظر است؟ چه میزان پژوهش‌های علمی ما در حل مشکل مؤثر بوده است؟

وی افزود: خارج از دانشگاه و نهادهای دیگر کوتاهی کرده‌اند و دانشگاه را همراهی نکرده‌اند چون در صنعت نگاه ما واردات و مونتاژ است چون سرمایه گذار می‌خواهد به سرعت به نتیجه برسد. «آر اند دی» (تحقیق و توسعه) در صنایع ما جایگاهی ندارند.

عارف تاکید کرد: در نشستی که در دانشگاه در دوره قبل داشتیم این تصمیم را گرفتیم که با توجه به فرهنگی بودن انقلاب‌مان معروف‌ترین و مخوف ترین زندان قبل از انقلاب را به دانشگاه تبدیل کنیم که در دولت هم تصویب شد که زندان اوین به دانشگاه های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز تاسف نسبت به اینکه مصوبه قانونی و جدی دولت اجرایی نشد، گفت: در سال اول منابعی برای آن گذاشتیم ولی اجرا نشد. آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است و این پیام را به دنیا می‌دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم.

وی افزود: از عمر این مصوبه 21 سال می گذرد از نوجوانی عبور کرده امیدواریم به پیری نرسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.