صحبت‌های جنجالی هریس و ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان در نخستین مناظره با کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات ها، او را «مارکسیست» خواند و پدر او را «مدرس دروس مارکسیستی» خواند تا از این طریق به هریس در میان جامعه آمریکایی ضربه بزند. هریس نیز تلاش کرد با تاکید بر محور بودن قشر متوسط در برنامه‌های خود، ترامپ را حامی ثروتمندان بخواند و از این طریق آرای قشر متوسط را جذب خود کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و نامزد جمهوری خواهان در سخنانش گفت: من قوی‌ترین اقتصاد ایالات متحده را بنا نهادم و این موفقیت را دوباره تکرار خواهم کرد.  ما به دلیل تورم، اقتصاد بدی داریم؛ میلیون‌ها نفر به آمریکا می‌آیند و مشاغل ما را می‌دزدند. بایدن به آنها اجازه ورود داد.

او اضافه کرد: بسیاری از اساتید اقتصاد برنامه‌های من را بهترین رویکرد برای اقتصاد می‌دانند. هریس هیچ برنامه‌ای ندارد و می‌خواهد برنامه‌های بایدن را کپی کند.

کامالا هریس نامزد حزب دموکرات نیز گفت:  ترامپ هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط می‌خواهد مالیات را برای ثروتمندان کاهش دهد.

هریس تصریح کرد: می‌خواهم مالیات‌ها را کاهش دهم و از اقتصاد آمریکا حمایت کنم. من دختری از طبقه متوسط هستم. برنامه ای برای بالا بردن سطح زندگی این قشر خواهم داشت. به رویاهای و اهداف مردم آمریکا باور دارم و قصد دارم اقتصادی مبتنی بر فرصت‌ها را بسازم.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: عاشق کسب و کارهای کوچک‌ هستم. می‌خواهم ۵۰ هزار دلار تخفیف مالیاتی به استارتاپ‌ها بدهم ولی رقیب من می‌خواهد به میلیاردرها تخفیف مالیاتی بدهد.

هریس تصریح کرد: در زمان ترامپ بدترین میزان بیکاری در آمریکا از زمان تورم بزرگ روی داد. دولت ترامپ باعث بزرگ‌ترین کسر تجاری در تاریخ آمریکا شد. آنچه در ارتباط با چین انجام داد این بود که تراشه‌های آمریکایی را به چین فروخت و در نتیجه آن ارتش چین تقویت شد.

کامالا هریس ادامه داد: من دختری از طبقه متوسط ​​هستم، برنامه‌ای برای بالا بردن سطح زندگی این قشر خواهم داشت.

ترامپ نیز در پاسخ به هریس گفت که به طور حتم تعرفه‌هایی را برای سایر کشورها اعمال می‌کند. «این تعرفه بازپرداخت هزینه‌هایی است که آمریکا برای جهان انجام داده است».

رئیس جمهور سابق آمریکا به کشور چین اشاره کرد و افزود که دولت او میلیاردها دلار با اعمال تعرفه از چین دریافت کرده است. ترامپ افزود: چین از تایوان تراشه می‌خرید نه از آمریکا، زیرا فلسفه دموکرات‌ها تولیدات را از آمریکا خارج کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: مهاجرت مخرب که نتیجه سیاست‌ دموکرات‌ها است بدترین خطر برای اقتصاد آمریکا است. مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین فرصت‌های اشتغال را در آمریکا تصرف کرده‌اند.

او در ادامه سخنانش گفت: مهاجران غیرقانونی در اسپرینگ  ‌فیلد اوهایو، حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزند و می‌خورند.

ترامپ همچنین گفت: بهترین عملکرد را در زمان کنترل کرونا داشتیم و تجهیزات زیادی تولید کردیم. قیمت‌ها در دولت من افزایش نخواهد یافت. چین با محصولات بی‌تعرفه خود اقتصاد آمریکا را نابود می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: اقتصاد آمریکا در وضعیت وحشتناکی قرار دارد و میزان تورم به بدترین وضعیت خود در تاریخ آمریکا رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.