پنتاگون به این کشور موشک فوق پیشرفته فروخت

به گفته پنتاگون ارزش این بسته نظامی برای سنگاپور به ۱۳۳ میلیون دلار می رسد و موشک های در نظر گرفته شده با برد متوسط خواهند بود.

توافقنامه تجاری آزاد ایالات متحده و سنگاپور به عنوان اولین توافق واشنگتن با یک کشور آسیایی در سال ۲۰۰۴ در زمینه دفاعی، امنیت‌سایبری، تغییرات اقلیمی، فضایی و همچنین فناوری های حیاتی و نوظهور امضا شدو همچنین به نظر می‌رسد که این کشور آسیای‌شرقی با مواضع آمریکا در مورد مسائل ژئوپلیتیکی از جمله محکومیت حمله روسیه به اوکراین و حمایت از پیمان دفاعی اوکوس بین استرالیا، انگلیس و ایالات‌متحده، هماهنگ است.

آمریکا یک شریک امنیتی حیاتی برای سنگاپور است. آموزش و تسلیحات آمریکایی در تبدیل نیروهای مسلح سنگاپور از یک نیروی دفاعی به یک نیروی تهاجمی در اواخر دهه ۱۹۷۰ بسیار مهم بود و همچنان به نیروهای این کشور برتری نظامی منطقه ای ارائه می‌دهد. فروش هواپیماهای جنگی پیشرفته F-۳۵B به سنگاپور که ایالات متحده فروش آن را به سایر کشورهای منطقه رد کرد، نمونه‌ای از روابط دفاعی نزدیک بین دو کشور است.

رقابت چین و آمریکا در منطقه، اصلی‌ترین چالش سنگاپور محسوب می شود که این کشور به دلیل بهره مندی از روابط قوی اقتصادی با چین و روابط دفاعی با ایالات متحده، تا حد ممکن از جانبداری واشنگتن یا پکن اجتناب می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.