نتانیاهو به آخر خط رسید/ اسرائیل بی بی را پس زد

براساس این نظرسنجی، ائتلاف همپیمان نتانیاهو ۴۹ کرسی و اپوزیسیون ۶۶ کرسی را کسب خواهد کرد.

براساس نتایج این نظرسنجی، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۲ کرسی، حزب اردوگاه ملی به رهبری بنی گانتس ۲۱ کرسی، حزب "یش عتید" به رهبری یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون کابینه کنونی نتانیاهو ۱۵ کرسی، حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری لیبرمن وزیر جنگ اسبق ۱۴ کرسی، حزب دمکرات‌ها ۱۱ کرسی، حزب شاس ۱۰ کرسی را بدست می آروند.

حزب "عوتسما یهودیت" به رهبری ایتامار بن گویر ۹ کرسی، حزب یهودیت توراتی ۸ کرسی، ائتلاف العوده و الطیبی ۵ کرسی، فهرست یکپارچه عربی به رهبری منصور عباس ۵ کرسی به دست خواهند آورد.

کشته شدن اسرای اسرائیلی در بمباران ارتش این رژیم در غزه و عدم نرمش نتانیاهو برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس موجی از خشم و نفرت را از وی و کابینه افراطی اش به دنبال داشته است.

مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

171385016

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.