اسرائیل جلوی اسرائیا ایستاد/ نمی‌توانیم میزبانت باشیم

رسانه عبری گزارش داد، رژیم صهیونیستی به «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اطلاع داده است که در تاریخ پیشنهادی نمی‌تواند میزبان سفر او به تل‌آویو باشد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت، بورل به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اطلاع داده بود که قصد دارد در روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر سفری به اراضی اشغالی داشته باشد.

به دنبال آن، مسوولان این رژیم هم به او اینگونه پاسخ دادند که تاریخ پیشنهادی مناسب نیست و پیشنهاد هماهنگی برای انجام این سفر پس از دوره تعطیلات را دادند و این به معنای به تعویق انداختن سفر بورل به اواخر ماه اکتبر است که دوره مسوولیت او به پایان رسیده است.

این اتفاق در پی انتقادهای شدید رژیم صهیونیستی از تلاش‌های بورل برای اعمال تحریم‌هایی علیه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم به دلیل تحریکشان به نفرت‌پراکنی و ارتکاب جنایات جنگی رخ داده است.

در ۲۹ اوت گذشته بورل اعلام کرد روند بررسی پاسخ این سوال از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آغاز شد که آیا آنها می‌خواهند تحریم‌هایی را علیه برخی از وزرای صهیونیست اعمال کنند یا خیر.

بورل در گفت‌وگویی با خبرنگارها پیش از برگزاری بیست و هفتمین نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد: «کار طرح این سوال را از کشورهای عضو آغاز کردم که آیا موافق افزودن نام برخی از وزرای اسرائیلی به لیست تحریم‌ها هستند که ضمن طرح اظهاراتی نفرت‌انگیز و غیر قابل پذیرش علیه فلسطینی‌ها، ایده‌هایی را مطرح می‌کنند که به وضوح با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد یا خیر.»

پیش از این برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نشست پیشنهادی بورل برای تحریم بن گویر و اسموتریچ به دلیل تحریک به ارتکاب جنایات جنگی برگزار شد.

این رسانه‌های عبری تاکید کردند که بورل به تازگی بارها درباره این مساله صحبت کرده و اعمال تحریم‌هایی علیه ۲ وزیر حزب راست افراطی را پس از اظهارات جنجالی‌شان درباره گرسنگی دادن به ساکنان غزه و درخواستش برای کاهش کمک‌های بشردوستانه‌ای که به نوار غزه منتقل می‌شوند، خواستار شد.

۱۱ اوت بورل در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد، در حالی که جهان برای برقراری آتش‌بس در غزه فشار می‌آورد، ایتامار بن گویر توقف ارسال سوخت و کمک‌ها برای غیرنظامیان را خواستار می‌شود؛ در مورد اظهارات شیطانی اسموتریچ هم وضعیت همین است، اظهارات او عامل ارتکاب جنایات جنگی است و تحریم‌ها باید در راس برنامه‌های اتحادیه اروپا باشد.

اظهارات این مسوول اتحادیه اروپا پس از آن بود که اسموتریچ پنجم اوت مدعی شد: «این توجیه شده و اخلاقی است که به اسرائیل اجازه داده شود ۲ میلیون غیرنظامی را تا سر حد مرگ گرسنگی دهد تا زمانی که ربوده‌شدگان اسرائیلی از نوار غزه بازگردانده شوند.»

اتحادیه اروپا ماه آوریل تحریم‌هایی را علیه پنج شهرک‌نشین اسرائیلی از جمله «بنتسی گوبشتاین» رئیس سازمان افراطی «لاهاوا»، «باروخ مارزل» فعال حزب راست افراطی که آشکارا پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها را خواستار شده و سه سازمان از جمله «تساف۹» که در زمینه ممانعت از انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه فعالیت دارد، اعمال کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.