گزینه‌های روی میز اهالی والیبال/ یار غار تقوی دستیار اول روبرتو پیاتزا می‌شود؟
رئیس فدراسیون والیبال به وعده خود برای جذب و استخدام مربی خارجی عمل کرد، اما اخبار غیررسمی از حضور دوباره یک مربی نام آشنای ایرانی در کنار این مربی حکایت دارد.
هفته گذشته بود که پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بالاخره میلاد تقوی پس از اخراج پائز، سرمربی قبلی تیم ملی در دومین اقدام پر سر و صدایش بعد از نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون والیبال به قولش در استخدام یک سرمربی نامدار خارجی عمل کرد و در نهایت روبرتو پیاتزا، سرمربی پرافتخار ایتالیایی ۴۸ ساعت قبل از ۱۵ مرداد ماه، یعنی زمانی که تقوی یک و نیم ماه قبل وعده داده بود به صورت رسمی عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال معرفی شد.

همچنین قرار است توماس توتولو، کمک مربی ایتالیایی که پیشتر به عنوان دستیار آلکنو پایش به والیبال ایران باز شده بود و تجربه ناموفق و موقتی در دوران سرمربیگری بهروز عطایی داشت، به عنوان دستیار خارجی پیاتزا روی نیمکت تیم ملی بنشیند. در واقع پیاتزا به دلیل سرمربیگری همزمان باشگاه میلانو و تیم ملی ایران در سال اول قراردادش و از آنجایی که مسابقات ملی خاصی تا خرداد ماه سال ۱۴۰۴ پیش رو نیست، قرار است اردیبهشت ماه سال آینده به ایران بیاید، اما طبق قرارداد توماس توتولو پیش از عید نوروز و در آغاز پلی‌آف لیگ برتر به ایران می‌آید تا از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان داخلی باشد. 

اکنون با مشخص شدن سرمربی خارجی و نامدار تیم ملی والیبال برای طی یک پروسه ۴ ساله تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و همچنین اعلام توماس توتولو به عنوان دستیار خارجی این سرمربی ایتالیایی، مسلماً مهمترین چالشی که در نهایی شدن نفرات فنی نیمکت تیم ملی باقی مانده اعلام دستیار اول و ایرانی پیاتزا است؛ انتخابی که طبق قرارداد از سوی تقوی به پیاتزا معرفی خواهد شد. 

از همین رو گزینه‌های مختلفی میان اهالی والیبال برای انتخاب از سوی تقوی به عنوان دستیار اول و ایرانی پیاتزا مطرح می‌شود، اما با توجه به قهر معنادار بهروز عطایی با فدراسیون والیبال و عدم اعتماد تقوی به گزینه‌هایی که پیشتر دستیار مربیان خارجی تیم ملی بوده‌اند، می‌توان با استناد به مصاحبه‌های رئیس فدراسیون در ماه‌های اخیر و حمایت تمام قدش در جلسات مختلف از پیمان اکبری به عنوان بهترین گزینه ممکن فنی بین مربیان ایرانی، قطعاً اکبری دستیار اول پیاتزا در تیم ملی خواهد بود.

البته جدا از توانایی‌های فنی، تجربه و افتخارات پیمان‌ اکبری به عنوان بازیکن و مربی، شنیده‌ها حاکیست برخی مسائل مربوط به انتخابات ریاست فدراسیون والیبال و کنارکشیدن برخی گزینه‌ها مانند اکبری و اعتمادی که تقوی به او دارد از دیگر دلایل انتخاب پیمان اکبری به عنوان دستیار اول پیاتزا است. موضوعی که نمی‌تواند خیلی خوشایند باشد، اما تقوی برای ادای دین به دوست قدیمی‌اش و جبران لطفی که اکبری در حقش کرده نیمکت تیم ملی را پیشکش رفیق گرمابه و گلستان خود خواهد کرد تا ثابت کند همه جوره پای اکبری ایستاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.