مهار آتش در اراضی حفاظت شده غرب گیلان

محمد رضا سلامی ریک،  سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌تالش، روز شنبه با اعلام این خبر توضیح داد: در اثر بی احتیاطی تعدادی از گردشگران در بر افروختن آتش در پوشش گیاهی خشک اراضی حفاظت شده لیسار و عدم مدیریت آن، آتش به سرعت در سطح بوته زارها گسترش پیداکرد که تا قبل از رسیدن به تنه درختان با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی، آتش سوزی با دو خودروی اطفاء حریق در مدت پنج ساعت بطور کامل مهار شد.

سلامی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار یکی از قدیمی‌ترین مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بوده که به دلیل جنگلی بودن و مجاورت با سکونتگاه‌های روستایی همواره در معرض تهدیدهای زیست محیطی از قبیل حریق، قطع درختان و تخریب قرار دارد؛لذا از عموم مردم اعم از بومی و گردشگران می خواهیم با توجه به گرم بودن هوا و خشکی پوشش گیاهی از برافروختن آتش در مناطق جنگی و تالابی جدا خوداری نمایند.

وی اضافه کرد: این دومین حریق ایجاد شده در ماه جاری است که با همکاری آتش نشانان و ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی از گسترش‌ آن به سایر مناطق جلوگیری شده است. سلامی خاطرنشان کرد:در این آتش سوزی خساراتی به درختان و حیات وحش منطقه وارد نشده است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.