کنشگری روسیه در معادلات خاورمیانه/ هراس غرب از هم‌صدایی تهران و مسکو

به گزارش اقتصادنیوز، در چرخشی غافلگیرکننده، کرملین خود را با تهران هماهنگ کرده و چشم انداز ژئوپلیتیکی را به طور قابل توجهی تغییر داده است. به ادعای اوراسیا ریویو، این تغییر که با تصمیم روسیه برای تامین تسلیحات مدرن به ایران و محور مقاومت برجسته شده، نشان دهنده پایان بی طرفی طولانی مدت مسکو در تنش میان ایران و اسرائیل است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه گزارش ادعایی اش آورد، چرخش روسیه به سمت ایران بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای تقویت روابط با کشورهای خارج از حوزه نفوذ غرب است. مسکو که هدف تحریم های گسترده ای قرار دارد، خود را در موقعیتی مشابه با تهران می‌بیند. این سرنوشت مشترک، دو کشور را نزدیک‌تر کرده ، به‌ویژه زمانی که تماس‌های روسیه با غرب به طور فزاینده‌ای قطع می‌شود، به استثنای چند حوزه چون فروش گاز و مبادله زندانیان.

با کاهش نقش کرملین در صحنه جهانی، روسیه نگاه خود را به سمت شرق معطوف کرده و به دنبال تقویت اتحاد با کشورهایی مانند چین و ایران است. برای مسکو، تهران یک متحد حیاتی است که می تواند به مهار تهدید قدرت های منطقه مانند ترکیه کمک کرده و حمایت های مورد نیاز در حوزه های مختلف نظامی و استراتژیک را ارائه دهد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «هراس غرب از هم صدایی تهران و مسکو/ برگ برنده پوتین در خاورمیانه؛ روسیه از پوسته بی‌طرفی خارج شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.