مرگبارترین حمله روسیه به اوکراین رقم خورد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ده‌ها نیروی وابسته به ارتش اوکراین در یک ساختمان آموزشی و بیمارستانی در شهر «پولتاوا» در پی یکی از دقیق‌ترین حملاتی که نظامیان روس از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تا کنون رقم زدند، کشته شدند.

در بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه منتشر کرد، تصریح شد ارتش روسیه با موشک‌های بالستیک اسکندر صبح روز سه‌شنبه حمله‌ای را به یک مرکز آموزشی ارتش اوکراین در شهر پولتاوا در مرکز این کشور انجام داده و تمامی اهداف این حمله محقق شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: «نیروهای مسلح روسیه یک حمله دقیق را به مرکز آموزشی مشترک ۱۷۹ ارتش اوکراین در شهر پولتاوا انجام دادند. ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای این حمله محقق شدند و تمامی اهدافی که تعیین شده بودند مورد اصابت قرار گرفتند.»

رسانه‌های روسیه از جمله خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از مقام‌ها گزارش دادند در این مرکز آموزشی ارتش اوکراین مربیان نظامی خارجی نیز فعالیت داشته‌اند.

«ولادیمیر سالدو»، فرماندار تعیین شده توسط روسیه برای منطقه «خرسون» که به خاک روسیه ضمیمه شده در گفتگو با اسپوتنیک در حاشیه اجلاس اقتصاد شرق در شهر ولادیووستوک گفت: «نیروهای اوکراینی هم‌اکنون تحت رهبری کشورهای ناتو قرار گرفته‌اند و آنها تشویق به اعزام مزدوران به آنجا می‌کنند. آنها برای تسلط بر این منطقه نیازمند مراکز آموزشی هستند. هنوز مربیان نظامی ناتو در آنجا وجود داشته و به اوکراینی‌هایی که برای سربازی در خیابان‌ها دستگیر و به مراکز آموزشی فرستاده شدند، آموزش می‌دهند.»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود تصریح کرد که مرکز آموزشی ۱۷۹ ارتش اوکراین در پولتاوا «تحت نظارت سیگنال مربیان خارجی بوده و در آنجا متخصصان جنگ الکترونیک متعلق به تمامی واحدها و یگان‌های نظامی ارتش اوکراین و اپراتورهای ادوات بدون سرنشین که حملاتی را به اهداف غیرنظامی در خاک فدراسیون روسیه انجام می‌دهند تحت آموزش بودند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.