پوتین: آماده اجرای پروژه های هسته ای با مغولستان هستیم

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین گفت: کشور ما مدت‌هاست که منابع انرژی مورد نیاز خود را به اقتصاد مغولستان ارائه کرده است و سال گذشته بیش از ۹۰ درصد واردات بنزین و سوخت دیزل مغولستان از روسیه بود.

وی تاکید کرد: ما همواره به درخواست‌های دوستان مغولستانی برای تأمین تقاضای فزاینده برای سوخت و روان کننده‌ها حتی با شرایط ترجیحی، پاسخ می‌دهیم.

به گفته پوتین مشارکت دوجانبه روسیه مغولستان در انرژی به صادرات هیدروکربن محدود نمی‌شود.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: شرکت روسی اینتر رائو قصد دارد به پروژه ارتقا و بازسازی نیروگاه حرارتی اولان باتور-۳ بپیوندد و به نصب تجهیزات جدید کمک و ظرفیت تولید این نیروگاه را سه برابر کند.

پس از این مذاکرات، توافقنامه‌ای برای توسعه یک پروژه اساسی برای بازسازی نیروگاه حرارتی-۳ در اولان باتور امضا شد.

پوتین با تاکید برا این که روسیه به تأمین برق برای مصرف کنندگان مغولستان ادامه خواهد داد، گفت: ما آماده اجرای پروژه های مشترک در زمینه انرژی هسته‌ای صلح آمیز بر اساس مدرن‌ترین و ایمن‌ترین فناوری‌های روسیه، از جمله استفاده از راکتورهای کوچک ماژول هستیم.

پوتین: آماده اجرای طرح‌های هسته‌ای مشترک با مغولستان هستیم

رئیس‌جمهوری روسیه، از افزایش چشمگیر گردش مالی کشورش با مغولستان خبر داد و گفت: در پرداخت‌های دو کشور تقریبا از دلار و یورو استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: روسیه یکی از شرکای اقتصادی بین‌المللی مغولستان است و در هفت ماه اول سال جاری میلادی حجم معاملات تجاری بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

پوتین خاطر نشان کرد: روابط بین مسکو و اولان باتور به طور پویا و مطابق با توافقنامه بین دولتی در مورد مشارکت استراتژیک جامع که پنج سال پیش میان دو کشور امضا شد، در حال توسعه و تقویت است.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که «گستره وسیعی از موضوعات همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه» مورد بررسی دو جانبه قرار گرفته و سران کشورها «در مورد موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای» نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

رئیس جمهوری گفت: در این دیدار توافقات دوجانبه بسیاری داشتیم و در گفت‌وگوها توجه زیادی به تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری سودمند متقابل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.