اولین سفر خارجی گاندی از زمان تصدی به عنوان رهبر حزب کنگره هند / مقصد کجاست؟

راهول گاندی رهبر حزب کنگره هند که بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور است، در تاریخ هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) به منظوری دیداری ۲ روزه به آمریکا سفر خواهد کرد. این اولین سفر خارجی گاندی از زمان تصدی به عنوان رهبر حزب کنگره است.

به گزارش تارنمای خبری فایننشیال اکسپرس، وی در طول این سفر در واشنگتن و دالاس به فعالیت‌های مختلفی از جمله بازدید از دانشگاه تگزاس خواهد پرداخت.

سام پیت‌رودا، رییس کنگره هندی‌های مقیم خارج از کشور، در خصوص جزییات این سفر اعلام کرد: از زمانی که راهول گاندی رهبر حزب مخالف هند شده است، درخواست‌های فراوانی از سوی دیاسپورای هندی (جوامع دور از وطن)، دیپلمات‌ها، دانشگاهیان، بازرگانان، رهبران، رسانه‌های بین‌المللی و بسیاری دیگر برای تعامل با او مطرح شده‌ است.

راهول گاندی سفر خود را از دالاس آغاز خواهد کرد. در این سفر، وی در یک گردهمایی عمومی شرکت خواهد کرد، با کارشناسان محلی دیدار خواهد داشت و شام را با رهبران منطقه صرف خواهد کرد.

در ادامه سفر، در روزهای نهم و دهم سپتامبر (۱۹ و ۲۰ شهریور) گاندی به واشنگتن خواهد رفت و قرار است با اعضای اندیشکده‌ها، باشگاه ملی مطبوعات و دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار آمریکا دیدار کند.

راهول گاندی که در ژوئن (خرداد) ۵۴ ساله شد، پنج دوره به عنوان عضو پارلمان هند خدمت کرده است. وی در حال حاضر نماینده شهر «رائه برلی» است که پیش از این در اختیار مادرش سونیا گاندی، بود.

پس از پیروزی در ۲ حوزه انتخاباتی در انتخابات اخیر لوک سابا (مجلس عوام هند)، گاندی از کرسی خود در «ویاناد» در ایالت کرالا استعفا داد و راه را برای حضور خواهرش، پریانکا گاندی وادرا، در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس عوام هند هموار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.