قیمت دلار و درهم همچنان پشت سد مقاومت

بازار طلا و ارز در حالی در اولین روز هفته شاهد نوسان قیمت دلار و درهم پشت مرزهای مقاومت بود که قیمت سکه در کانال جدید تثبیت روزانه داد. سکه امامی که انتهای هفته پیش وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد،‌ امروز را در ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع کرد و در ادامه با افزایش به ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار هرات هم زیر مرز مقاومت ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد و قیمت درهم در عبور از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان ناکام ماند. دلار هرات که در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان بازگشایی کرد و با روندی صعودی تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان بالا رفت؛ در نیمه دوم معاملات تغییر مسیر داد و در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد؛ روندی که در پی آن معامله‌گران خبر از فرا رسیدن تایم سقف برای دلار هرات دادند. قیمت دلار در تهران نیز امروز با گپ مثبت ۳۵۰ تومانی معاملات را آغاز کرد و با عقب‌نشینی از قیمت بازگشایی، تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و در همین حوالی معامله شد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران فنی، دلار هرات در روند روزانه محدوده حمایتی 59 هزار و 300 تا 59 هزار 350 تومان را پیش روی خود دارد و در صورت شکستن مرز 59 هزار و 300 تومان، کاهش محسوسی را تجربه نخواهد کرد و تا 59 هزار و 100 تومان عقب خواهد نشست.
قیت درهم امارات هم امروز با گپ مثبت 50 تومانی نسبت به آخرین قیمت روز پنج‌شنبه،‌ در 16 هزار و 270 تومان بازگشایی کرد و با افزایش به 16 هزار و 300 تومان رسید. قیمت درهم امارات در نهایت با 16 هزار و 250 تومان به کار خود پایان داد.

امروز در بازار رسمی قیمت دلار مبادله‌ای رشد کرد و قیمت یورو مبادله‌ای نزولی ماند. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت ۲۶ تومانی، ۴۹۲۳۵ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با افزایش ۹۲ تومانی، ۴۵۴۶۱ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش ۲۹۷ تومانی، ۵۴۷۵۴ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ منفی ۲۲۸ تومانی، به ۵۰۲۸۳ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۰۶ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۳۷۹ تومان قیمت خورد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پالس خودرو به بازار ارز/ نوسان قیمت دلار پشت مرز مقاومت؛ 2 روایت متفاوت در بازار طلا» بخوانید. 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.