پدافند هوایی حزب‌الله اسرائیل را ترساند/ تلویزیون تل‌آویو اعتراف کرد

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از ایجاد تشکیلاتی از سوی حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های دفاع هوایی به منظور هدف قرار دادن توانمندی نیروی هوایی رژیم اشغالگر در شمال صحبت کرده و گزارش داد که مقامات این رژیم درک کرده‌اند که این خطر رو به افزایش است.

این کانال افزود: حزب‌الله موفق شد به ده‌ها سامانه دفاع هوایی از موشک‌های دوش برد گرفته تا سکوهای سنگین پرتاب موشک، با هدف ضربه زدن به آزادی پرواز نیروی هوایی اسرائیل در آسمان لبنان و ضربه به آنچه برتری هوایی اسرائیل خوانده شده دست یابد.

این کانال با اشاره به برخی از دستاوردهای حزب‌الله در این سطح، در رویارویی کنونی، در طول ۱۱ ماه درگیری در مرزهای شمال اراضی اشغالی و جنوب لبنان افزود: حزب‌الله موفق شد پنج پهپاد اسرائیلی از جمله هواپیماهای بزرگ و مهم مانند هرمس۹۰۰ را سرنگون کند. این در حالی است که حزب‌الله از سرنگونی هفت پهپاد خبر داده بود.

این کانال درباره ایجاد پدافند هوایی حزب‌الله لبنان گزارش داد: روند ایجاد آن چندین سال طول کشید. اولین نشانه‌ها حدود پنج سال پیش، زمانی که حزب‌الله شروع به استفاده از رادارهای خود روی هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل کرد، ظاهر شد. در سال ۲۰۱۹ یک موشک دفاع هوایی به سمت یک پهپاد نیروی هوایی اسرائیل شلیک شد. عملیات‌های شلیک دیگری نیز در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رخ داد.

این کانال درباره انتقال موشک‌های حزب‌الله مدعی شد: پیش‌بینی‌ها در ارتش اسرائیل به این مساله اشاره دارد که این موشک‌ها از طریق سوریه و از طریق دریا به لبنان منتقل شده‌اند. همچنین مسؤولان ارشد نهاد امنیتی می‌گویند روس‌ها رابطه‌ای با رسیدن این سامانه‌ها به حزب الله دارند.

این گزارش در حالی منتشر شده که قبلا رسانه‌های عبری به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی در مقابل حزب الله لبنان اذعان کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.