عدم مشارکت بانک‌ها در حراج اوراق دولتی ادامه‌دار شد+ جدول

هجدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال جدید در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و بانک مرکزی نتایج آن را اعلام کرد. طبق گزارش بانک مرکزی، حجم اوراق عرضه شده تقریبا نسبت به هفته قبل کاهش یافته است. در این حراج بانک‌ها مشارکتی نداشتند و خریدار اصلی بازار سرمایه بوده که خرید آن هم کاهش یافته است.

030608

فروش اوراق به کمتر از 1.5 همت رسید

در هجدهمین حراج دولت، سه اوراق اراد 165، اراد 171 و اراد 172 منتشر شده است. حجم عرضه اولین اوراق 371 میلیارد تومان و با نرخ سود 28.5 درصد است. اراد 171 نیز به حجم 11 همت و با نرخ سود 28.6 درصدی عرضه شده است. در نهایت، به حجم 5 هزار و 848 میلیارد تومان اراد 172 با نرخ سود 28.19 درصد در این حراج عرضه شده است. بنابراین، حجم اوراق پیشنهادشده 17.2 همت برآورد شده که نسبت به هفته قبل (19 همت) کمتر است.

خبر مرتبط
بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک‌ها در سال گذشته را منتشر کرد

بانک مرکزی گزارش تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری (اصل وام به همراه سود) به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره آنها در سال ۱۴۰۲ را طبق قانون منتشر کرد.

هیچ بانکی در این حراج شرکت نکرده و تنها خریدار این حراج بازار سرمایه بوده است. این بازار در مجموع به میزان یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان از اوراق دولتی را خریداری کرده است که از این رقم، ۳۴۷ میلیارد تومان مربوط به اراد ۱۶۵ و ۹۳۷ میلیارد تومان مربوط به اراد ۱۷۲ بوده است. مجموع خرید بازار سرمایه در این حراج در حالی به ۱.۲ همت اُفت کرده که در هفته گذشته این رقم بیش از ۲ همت بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.