گفت‌وگو بر سر ایجاد منطقه آزاد جدید/ ریمدان فصل مشترک ایران و پاکستان می‌شود؟

در این بازدید، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص منطقه آزاد مشترک بین ایران و پاکستان در ریمدان و همچنین ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی از پایانه مرزی ریمدان، گفتگو کردند.

بررسی عملیاتی کردن منطقه آزاد مشترک ایران و پاکستان در منطقه منفصله ریمدان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) است بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

حمیرا ریگی افزود: مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران خیلی مناسب است.

وی ادامه داد: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها است تشکر می‌کنیم.

خبر مرتبط
فوری/ شهادت سرباز وظیفه در زاهدان در پی درگیری با اشرار

مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد: ساعاتی قبل عوامل انتظامی پاسگاه قلعه بید زاهدان با اشرار مسلح درگیر شدند و در این درگیری یک نفر سرباز وظیفه به شهادت رسید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان ضروری است بنابراین مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی گفت: وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و امور خارجه و نیرو‌های نظامی، امنیتی وانتظامی برای رسمی شدن مرز ریمدان تلاش‌های زیادی کرده اند که باید قدردان زحمات همه آنان باشیم.

ریگی تصریح کرد: مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود، اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری و ورود مسافر در این مرز در حال انجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.