ادعای جنجالی پنتاگون: درگیری اخیر اسرائیل و حزب‌الله گسترده نبود

 پت رایدر  گفت: فرماندهی مرکزی ایالات متحده به نظارت بر اوضاع در خاورمیانه ادامه می‌دهد و نیروهای دریایی و هوایی ما برای حمایت از دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروها و دارایی‌های آمریکا در منطقه مستقر هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه به تماس‌های هفته جاری وزیر دفاع ایالات متحده و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: لوید آستین در جریان تماس‌های خود با گالانت بر عزم آهنین آمریکا برای دفاع از (رژیم) اسرائیل تاکید کرد و در حال حاضر به همین منظور دو ناوگروه یو اس اس تئودور روزولت و یو اس اس آبراهام لینکلن در منطقه هستند و زیردریایی موشکی یو اس اس جورجیا نیز در حال حرکت به سمت منطقه است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مواضع حمایتگرانه مقامات کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش تر در گفت‌ وگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تعهد واشنگتن به حمایت از این رژیم تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز با استناد بر گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که آستین روز شنبه با گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره دفاع از این رژیم در مقابل حملات حزب الله لبنان گفت وگو کرده است.

در گزارش پنتاگون آمده است: آستین بر تعهد قوی آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود مقابل هر حمله‌ای از سوی ایران، شرکا و گروه‌های نیابتی آن در منطقه تاکید کرده است.

همچنین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) پیش تر اعلام کرده بود که دومین ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور به نام یو اس اس آبراهام لینکلن روز چهارشنبه با اسکورت ناوشکن‌های موشک‌انداز حامل موشک‌های هدایت شونده وارد خاورمیانه شده است.

این ناو مجهز به جنگنده‌های F-۳۵ به کشتی‌های ایالات متحده که در حال حاضر در منطقه خاورمیانه حضور دارند از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت که در اواسط جولای وارد این منطقه شده بود، اضافه شده است.

وزیر دفاع آمریکا در اوایل ماه آگوست دستور داد که ناو هواپیمابر لینکلن از اقیانوس هند و آرام به خاورمیانه نقل مکان کند زیرا دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی آماده می‌شود.

علاوه بر لینکلن، آستین پیش تر دستور داده بود تا زیردریایی یو اس اس جورجیا که یک زیردریایی حامل موشک هدایت شونده است نیز به خاورمیانه برود و این در حالی است که مقام‌های این کشور به ندرت در سخنان خود به محل اختفای زیردریایی‌های نیروی دریایی این کشور اشاره می‌کنند.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند.

در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.