واکنش حمید رسایی به سخنان امروز رهبر انقلاب درباره کابینه چهاردهم

نماینده مجلس در واکنش به سخنان امروز مقام معظم رهبری، در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: 

«رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور  برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.

خبر مرتبط
واکنش توئیتری شمخانی به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت

مشاور سیاسی رهبر انقلاب نوشت: فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت، ناظر بر تبیین راهبردهای بسیار مهمی بود.

این بیانات رهبر انقلاب اولا به معنای آن است که رئیس جمهور کابینه را انتخاب کرده‌اند و بعد با رهبر انقلاب درباره انتخاب خود مشورت کرده‌اند و رهبر انقلاب، در مقام مشورت، انتخاب وی را تأیید یا تأکید کرده‌اند. این یعنی اگر گزینه‌های دیگری مورد مشورت قرار می‌گرفت شاید آنها را تایید یا تأکید می‌کردند. به هر صورت این انتخاب شخص رئیس دولت است.

 

ثانیا وقتی ایشان می‌فرمایند تعداد زیادی را نمی‌شناختم یعنی از میان ۱۹ وزیر، بیش از نیمی از آنها اساسا برای ایشان شناخته شده نبوده.

خبر مرتبط
رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند+ فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند.

متأسفانه آقای پزشکیان در مجلس طوری داستان‌پردازی کرد تا به مخاطب القا شود که همگی توسط رهبری انتخاب شده‌اند! و متأسفانه علیرغم اینکه مطابق ضرب‌المثل ایرانی «شنونده باید عاقل باشد» تعداد زیادی از نمایندگان بدون تأمل در سیره عملی و نظرات اعلامی رهبر انقلاب که تاکید کرده‌اند در تعیین مدیران دخالت نمی‌کنند، با این استدلال که تمام کابینه مورد تایید رهبری است به همه کابینه رأی دادند!». 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.