دستور خطرناک رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور در مرکز تحقیقات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین آکادمی علوم دفاعی کره شمالی و نظارت بر آزمایش عملکرد پهپادهای تولید شده در این مرکز خواستار توسعه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری بیشتر برای افزایش آمادگی جنگی نیروهای نظامی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رهبر کره شمالی با ابراز خرسندی از ویژگی‌های تاکتیکی و فنی پهپادهای تولید شده در این مرکز و موفقیت آنها در آزمون حمله به اهداف زمینی و دریایی آنها، گفت: توسعه هواپیماهای بدون سرنشین از انواع مختلف و بهبود قابلیت‌های رزمی آنها در اسرع وقت برای آمادگی جنگی نیروهای نظامی کره شمالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خبر مرتبط
مرزهای کره شمالی بازگشایی می‌شوند

کره شمالی قصد داری مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی بگشاید.

کیم با اشاره به لزوم استفاده از فناوری هوش مصنوعی در توسعه تکنولوژی پهپادی کره شمالی، خاطرنشان کرد: توسعه و تولید پهپادهای انتحاری در انواع مختلف برای استفاده در واحدهای پیاده نظام، عملیات ویژه، ماموریت‌های شناسایی و همچنین برنامه‌ریزی حملات چند منظوره ضروری است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی در جولای ۲۰۲۳ از دو نوع پهپاد جدید شناسایی و تهاجمی چند منظوره در یک نمایشگاه تسلیحاتی و یک رژه نظامی رونمایی کرد.

پیونگ یانگ همچنین در دسامبر ۲۰۲۲ پنج پهپاد را به کره جنوبی فرستاد که یکی از آنها به منطقه پرواز ممنوع نزدیک دفتر ریاست جمهوری سئول نفوذ کرد.

آزمایش اخیر کره شمالی در حالی انجام شد که کره جنوبی و ایالات متحده در حال برگزاری رزمایش تابستانی سپر آزادی اولچی هستند که قرار است روز پنجشنبه به پایان برسد.

پیونگ یانگ از مدت‌ها پیش رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا را به عنوان آماده‌سازی نظامیان این دو کشور برای تهاجم علیه کره شمالی محکوم کرده است.

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که «سپر آزادی اولچی» نامگذاری شده است از دوشنبه (۱۹ آگوست / ۲۹ مرداد) آغاز شد و تا ۲۹ ماه اوت برابر با هشتم شهریور ۱۴۰۳ به مدت ۱۱ روز به طول خواهد انجامید. این رزمایش علاوه بر تمرینات جنگی شبیه‌سازی شده رایانه‌ای، بیش از ۴۰ نوع تمرین میدانی را شامل می‌شود.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که این رزمایش بر آمادگی در مقابل تهدیدهای کره شمالی از جمله تهدیدهای موشکی، حملات سایبری و اختلال در سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی می‌افزاید.

حدود ۱۹ هزار تن از کارکنان نظامی کره جنوبی در این رزمایش شرکت دارند اما آمریکا شمار نیروهای مشارکت‌ کننده یا نوع تجهیزات خود در این تمرینات نظامی را اعلام نکرده است.

در همین حال وزارت خارجه کره شمالی پیش از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این رزمایش‌های نظامی اقدامی تحریک‌آمیز برای تهاجم است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد که با توجه به این رزمایش‌ها، برنامه هسته‌ای کره شمالی رویکردی قابل توجیه و تقویت بازدارندگی امری ضروری برای حفظ توازن قدرت و جلوگیری از جنگ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.