ادامه حمایت‌های جهانی دانشجویان از مردم فلسطین

این شبکه شامل صدها تیم دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف جهان است که آمریکا، اروپا، آفریقا و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی را شامل می‌شود.

پیش تر (روز چهارشنبه گذشته) فعالان دانشجویی، تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی حامی فلسطین از تلاش برای تاسیس و راه‌اندازی «شبکه جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین» (GSPN) در پاسخ به جنبش فزاینده بین المللی در حمایت از فلسطین و به منظور توقف جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و تلاش برای تحریم سرمایه گذاری رژیم اسرائیل در دانشگاه‌ها خبر داده بودند.

این شبکه به مناسبت آغاز به کار خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که بستری امن و قابل اعتماد برای فعالان دانشجویی جهت تبادل راهبردها و به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتقای همکاری‌های جهانی فراهم می‌کند و منبعی حیاتی برای حمایت از فعالان دانشجویی حامی فلسطین است.

در این بیانیه آمده است که این شبکه همچنین به دنبال تجهیز دانشجویان حامی فلسطین به خصوص آنهایی که در جوامع دورافتاده یا منزوی هستند به ابزار، پشتیبانی و دانش مورد نیاز برای اجرای استراتژی‌های مؤثر و افزایش نفوذ خود در مناطقی که قرار دارند، است.

عربی ۲۱ افزود: رهبران دانشجویی این شبکه می‌گویند که متعهد به تقویت صدای فلسطینی‌ها در سطح جهانی، توجه جهانیان به مقاومت فلسطین و همچنین هماهنگی اعتراضات و کارزارهای عدالت خواه همراه با ایجاد شبکه‌ای جهانی از فعالان دانشجویی برای چهار هدف اساسی «دفاع»، «تحصیل»، «کار» و «وحدت» هستند.

این شبکه از دانشگاه‌ها خواست تا با اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل مقابله و از حق اعتراض دانشجویان حمایت کنند و به همه روابط با موسسات آموزشی و تحقیقاتی رژیم اسرائیل پایان دهند و از سرمایه‌گذاری‌ها در تمام شرکت‌های اسرائیلی و شرکت‌های حامی رژیم اسرائیل خارج شوند.

این شبکه همچنین از تمامی فعالان دانشجویی، تشکل‌ها و متحدان خواست تا به این جنبش که در این مرحله از تاریخ، بخش مهمی از جنبش عدالتخواهی جهانی و در راس همبستگی جهانی با مردم فلسطین است، بپیوندند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.