تلفات جدید اوکراین در جنگ با روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای این کشور موفق به انهدام ۸ فروند موشک هیمارس و ۴۱ فروند پهپاد اوکراینی شده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه امروز خود تصریح کرد: «از شروع عملیات نظامی ویژه (جنگ اوکراین) در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) تاکنون، در مجموع ۶۴۰ فروند هواپیما، ۲۸۳ فروند بالگرد، ۳۰ هزار و ۴۷۵ فروند پهپاد، ۵۷۵ سامانه موشکی، ۱۷ هزار ۵۶۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۴۲۵ راکت انداز چندگانه و ۱۳ هزار و ۶۲۱ فروند خمپاره‌انداز و ۲۰ فروند توپخانه ویژه نظامی نابود شده‌اند.»

خبر مرتبط
شبیخون اوکراین به روسیه/ تلفات سنگین مسکو

فرماندار منطقه بلگورود روسیه بامداد یکشنبه گفت که در حمله شبانه اوکراین به این منطقه دستکم پنج غیرنظامی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری روسی «تاس» همچنین در گزارشی به نقل از بیانیه وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۵۱۰ سرباز خود در منطقه «کورسک» را از دست داده و ۵ ضدحمله این کشور علیه مواضع روسیه خنثی شدند.

این خبرگزاری همچنین به وضعیت شرایط در جبهه غربی پرداخت و نوشت: «یگان‌های گروه رزمی غرب به سمت مواضع راهبردی‌تر حرکت کردند و نیروها و تجهیزات تیپ‌های مکانیزه ۱۴، ۴۴ و ۴۵ و تیپ سوم حمله نیروهای مسلح اوکراین و تیپ ۱۱۲ دفاع سرزمینی را در نزدیکی کولسنیکووا، روستای برستووی (Berestovoye)، پوکروفسک  (Petrovovos) واقع در منطقه خرسون را هدف قرار دادند. پنج ضد حمله توسط تیم های هجومی تیپ مکانیزه ۶۶ نیروهای مسلح اوکراین، تیپ های ۱ و ۴ گارد ملی و تیپ ۱۲ عملیات ویژه آزوف خنثی و دشمن ۵۱۰ سرباز، یک خودروی زرهی و ۹ خودروی موتوری خود را از دست داد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «یک دستگاه هویتزر ۱۵۵ میلی متری M۷۷۷ ساخت آمریکا، یک هویتزر ۱۵۵ میلی متری M۱۹۸ آمریکایی، یک هویتزر خودکششی Krab ۱۵۵ میلی متری لهستانی، سه فروند هویتزر ۱۲۲ میلی متری D-۳۰، یک هویتزر ۱۰۵ میلی متری M۱۱۹ آمریکایی و سه دستگاه سیستم جنگ الکترونیک آنکلاو-N و Kvertus مورد اصابت آتش ضد باتری قرار گرفتند. چهار انبار مهمات اوکراینی نیز منهدم شدند.»

نیروهای روسیه درحال پیشروی عمیقتر در خاک اوکراین هستند

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه‌ خود اعلام کرد: «واحدهای مرکز گروه‌های جنگی روسیه در روز گذشته به پیشروی عمیق‌تر به سمت خطوط دفاعی دشمن ادامه دادند و دشمن بیش از ۵۰۰ سرباز را از دست داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای روسی هفت ضد حمله توسط نیروهای تیپ‌های ۱۰۰، ۱۵۰ و ۱۵۱ مکانیزه، تیپ ۶۸ تکاور، گردان ۴۹ حمله نیروهای مسلح اوکراین و تیپ ۱۴ گارد ملی را دفع کردند. اوکراین دو تانک، ۹ وسیله نقلیه موتوری، یک اسلحه ۱۵۲ میلی متری Giatsint-B، یک هویتزر ۱۵۲ میلی متری D-۲۰ و یک هویتزر ۱۲۲ میلی متری D-۳۰ و ۱۳۰ سرباز خود را در منطقه تحت مسئولیت گروه نبرد جبهه شرقی روسیه از دست می‌داد.»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش اوکراین در روز گذشته ۱۳۰ سرباز و یک هویتزر خودکششی سزار را در منطقه تحت مسئولیت گروه رزمی شرق روسیه از دست داده است.

در جبهه جنوبی نیز، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، اوکراین بیش از ۶۳۰ سرباز خود را از دست داده است. همچنین، نیروهای روسیه در این جبهه، موفق با انهدام یک فروند تانک آبرامز آمریکا نیز شده‌اند.

در مناطق «ولچانسک» و «لیپتسی» نیز وضعیت ارتش اوکراین بهتر نبوده، بطوریکه، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور در دو منطقه مذکور موفق به پیشروی در هر دو منطقه شده‌اند و اوکراین بیش از ۱۳۰ سرباز خود را از دست داده است.

از طرفی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه نبرد «دنپر» این کشور، با حمله به مواضع اوکراین، موفق به شکست نیروهای سه تیپ اوکراینی در روز گذشته شد. بطوریکه اوکراین بیش از ۶۰ سرباز خود را در مناطق خرسون از دست داده است.

موفقیت ارتش روسیه در همه جبهه‌ها درحالی است که پیشتر،  معاون اداره سیاسی- نظامی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یکی دیگر از روستاهای منطقه کورسک آزاد شده است.

علاءالدینوف معاون اداره سیاسی-نظامی وزارت دفاع روسیه و فرمانده نیروهای موسوم به «اخمت» اعلام کرد که تیپ پیاده نظامی ارتش در واحد دریای سیاه روسیه موفق شد یک منطقه مسکونی دیگر در کورسک را آزاد کند.

همچنین، طبق گزارش منابع نظامی،  اوکراین دو سوم تانک‌های آبرامز ام-۱ ارسالی از سوی آمریکا را تنها در کمتر از یک سال از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه نیز شنبه گزارش کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها و حملات به کورسک در ۶ اوت، اوکراین بیش از ۵۵۵۰ سرباز و صدها واحد تجهیزات نظامی خود از جمله ۷۱ تانک را از دست داده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.