شکست استراتژی واشنگتن برای توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز، رویارویی دیرینه ایران و اسرائیل با افزایش تنش ها به سطوح بی سابقه ای به نقطه حساسی رسیده است. بر اساس برخی تحلیل‌های ادعایی، افزایش تنش‌ها زمینه را برای پیشرفت هرچه سریع تر برنامه هسته ای ایران فراهم کرده و نگرانی‌های جامعه بین‌المللی را برانگیخته است.

اوراسیا ریویو در این باره یادداشتی منتشر کرده و مدعی است، با توجه به وضعیت فعلی، هر گونه امیدی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک، به طور فزاینده‌ای دور به نظر می‌رسد. به ادعای این نشریه دورنمای مشارکت مجدد در این توافق، در درجه اول به دلیل فقدان انگیزه در داخل ایران جهت متوقف کردن پیشرفت در برنامه هسته‌ای کاهش یافته است.

به نظر می رسد دولت ایران برای بازگشت به میز مذاکره دلایل اندکی داشته باشد. پویایی های سیاسی داخلی در ایالات متحده نیز نقش مهمی ایفا می کند، زیرا احیای توافق با مخالفت‌های شدید روبرو می‌شود و احیای آن را غیرممکن می‌کند. فشار قابل توجهی از سوی حزب جمهوری خواه آمریکا برای اعمال فشارها برایران با هدف جلوگیری از لغو تحریم ها وجود دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «زنگ خطر برای غرب؛ هراس آمریکا از آغاز رقابت سنگین تسلیحاتی در خاورمیانه/ لرزه برنامه هسته‌ای ایران بر جبهه غرب؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.