نگرانی مقامات یونان از آتش‌سوزی‌های جنگلی

مقامات یونان روز گذشته (جمعه) هشداری برای آتش‌سوزی‌های جنگلی احتمالی صادر کردند و انتظار می‌رود این خطر تا ۲۶ اوت (۲ روز آینده) ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، دولت یونان از شهروندان خواسته است تا با احتیاط شدید از فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود، اجتناب کنند زیرا شرایط آب و هوایی گرم همچنان این خطر را تشدید می‌کند. وزیر بحران آب و هوایی و حفاظت مدنی یونان بر جدی بودن این وضعیت تاکید کرد و گفت: هیچ اشتباهی بخشوده نخواهد شد.

این مقام یونان با بیان اینکه خطر آتش سوزی بسیار بالا در سطح ۴ برای فردا در برخی مناطق از جمله «آتن»، پایتخت این کشور وجود خواهد داشت، از شهروندان خواست احتیاط کرده و از رفتارهای پرخطر خودداری کنند. وی همچنین بر نقش حیاتی همکاری های مردمی در پیشگیری از آتش سوزی‌های جنگلی در این مدت تاکید کرد. در پاسخ به افزایش خطر، تمام سازمان های دولتی و شهرداری های مربوطه در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش آناتولی، دولت گشت های هوایی و زمینی را برای نظارت بر آتش سوزی ها افزایش داده است و تیم های واکنش اضطراری در حالت آماده باش هستند.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، وزیر بحران آب و هوایی و حفاظت مدنی یونان همچنین از بسته شدن مناطق جنگلی و پارک های ملی به روی بازدیدکنندگان تا ۲۶ اوت خبر داد.

حتی افزایشی جزئی در میانگین دمای زمین تاثیر قابل توجهی در بروز پدیده گرمای شدید دارد. در سال‌های اخیر، انگاره یا همان الگوی توزیع میانگین دمای روزانه به سوی گرمای بیشتر تغییر یافته و بروز روزهای گرم‌تر با گرمای بیشتر را محتمل‌تر کرده است.

سازمان آب و هوایی سازمان ملل معتقد است که تغییرات اقلیمی‌ زمینه مساعدتری را برای گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی ایجاد می‌کند. گرمای شدید و طولانی مدت باعث تبخیر رطوبت بیشتری از خاک و پوشش گیاهی می‌شود و فضای خشک‌تری را برای شعله‌ور شدن ایجاد می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.