خطر رکود اقتصادی برای این کشور بالا گرفت

پژوهش صورت گرفته توسط یک موسسه تحلیلی کانادایی حاکی است که رکود اقتصادی آمریکا در راه است و تلاش‌های بانک مرکزی این کشور برای کاستن از نرخ بهره بانکی کمکی نخواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» (cnbc) با انتشار این خبر افزود: به گفته تحلیلگران موسسه کانادایی «تحلیل اعتباری بانک» (BCA) برخلاف باور بسیاری، اقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار گرفته است.

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت: موسسه پژوهشی BCA شاهد آن است که اقتصاد آمریکا در آستانه فروپاشی قرار گرفته و پیش‌بینی ها درباره اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاستن از نرخ بهره برای خارج ساختن بازار از این بحران، کافی نخواهد بود.

گری ایوانز (Garry Evans) استراتژیست ارشد تخصیص دارایی های جهانی از موسسه پژوهشی BCA در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی گفت: بخش‌هایی هم اکنون و به سرعت در حال فروپاشی هستند.

وی افزود: هریک از ما اکنون بر این باوریم که رکود اقتصادی در پیش است و این درست برخلاف آن چیزی است که بازار به آن باور دارد.

این استراتژیست ارشد موسسه پژوهشی BCA یکی از نشانه های وقوع رکود اقتصادی آمریکا را رو به وخامت نهادن وضعیت بازار کار در این کشور عنوان کرد.

بنابراین گزارش، وزارت کار آمریکا در گزارشی عنوان کرده بود که نرخ بیکاری در ماه ژوئیه به ۴.۳ رسید که تنها اندکی بالاتر از اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی بود؛ در همین حال شاخص فعالیت تولیدی آمریکا در همان ماه به پایین‌ترین حد خود طی هشت ماه گذشته رسید.

این گزارش در ادامه می افزاید: این درحالی است که سرمایه گذاران انتظار دست‌کم کاهش سه (درصدی) نرخ (بهره) از سوی بانک مرکزی آمریکا را دارند اما کارشناس موسسه پژوهشی BCA این اقدام را برای خروج اقتصاد آمریکا از رکود کافی نمی داند.

ایوانز دراین باره به «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: کاهش اندک نرخ بهره قادر به ممانعت از وقوع رکود اقتصادی نیست، میانگین رکود اقتصادی (در آمریکا) نیز حدود ۱۰ ماه خواهد بود. بازار بر این باور است که نرخ بهره بانکی تا پایان سال آتی حدود ۳ درصد باشد، نرخی که هم اکنون ۵.۳ درصد است. این کاهش روی نمی دهد تا زمانی که رکود اقتصادی وجود داشته باشد.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نوشت: رکود اقتصادی عموما زمانی رخ می هد که اقتصاد یک کشور به مدت دو سال پیاپی با کاهش تولید ناخالص داخلی مواجه شود، هرچند که آمریکا هنوز رسما وارد رکود اقتصادی نشده اما بنابر پژوهش های صورت گرفته از هر پنج آمریکایی سه نفر بر این موضوع باور دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.