اعلام آمار تردد زائران اربعین از مرز باشماق

کاوه شیرزادی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین در کردستان ثبت نام کردند.

وی افزود: همچنین آمار تردد از مرز باشماق به صورت رفت و برگشت تا این لحظه بیش از ۳۰ هزار نفر بوده است.

خبر مرتبط
زائران اربعین از مرز خسروی تردد کنند

سردار احمدرضا رادن فرمانده کل انتظامی در بازدید از پایانه مرزی خسروی اظهار کرد: بدون اغراق عرض می کنم هرکسی که از من در این چند روز مشورت می گیرد که به نظر تو از کدام مرز سفر کنیم من به چند دلیل مرز خسروی را به آنها پیشنهاد می دهم.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان افزود: پیش بینی ما این است که طی امروز و فردا پرترددترین روزهای عبور از مرز باشماق باشد و آمار ما نسبت به سال قبل تا ۲ برابر افزایش هم در ثبت نام و هم تردد را شاهد خواهیم بود.

شیرزادی اذعان کرد: سامانه سماح از جمله سامانه‌هایی است که برای ارائه خدمات غیرحضوری و خصوصاً بیمه به زائران اربعین راه‌اندازی شد.

احداث ۱۰۰ کارگزاری در پایگاه‌ها برای راهنمایی زائران در مرز مهران

وی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت مسئول کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین است که علاوه بر راهنمایی زائران در مرز مهران ۱۰۰ کارگزار زیارتی در پایگاه‌ها برای راهنمایی و امداد گمشدگان به صورت ۲۴ ساعته احداث کرده است.

مسؤول کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین کردستان ادامه داد: نیروهای حج و زیارت در تمام شهرهای زیارتی کشور عراق به منظور راهنمایی زوار اربعین فعال هستند و کارگزاران حج کردستان صرفاً در مرز باشماق خدمت رسانی می‌کنند.

موکب حج و زیارت به سالمندان و افراد ناتوان خدمات ارائه می‌دهد

شیرزادی گفت: موکب حج و زیارت با نام ستاد راهنمایی و گمشدگان حج و زیارت در قالب راهنمایی و کمک به سالمندان و افراد ناتوان فعال است.

وی یادآور شد: رسالت مردم کردستان و مردم مریوان مهمان نوازی است که ۹۲ نیروی ما با اشتیاق و در ۷ شیفت به زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.