پزشکیان: رهبر انقلاب گفتند سیدعباس صالحی و خانم صادق بیایند/ هنگام اجرای قانون نمی‌توانیم سلایق خود را مداخله دهیم/  به وعده خود عمل می‌کنیم

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت افزود: در این برهه از تاریخ، بیش از هر چیز به وحدت و انسجام نیاز داریم، گر صید عدم شوی زخود رسته شوی، گر در صفت خویش روی بسته شوی، می دان که وجود تو حجاب ره تست، با خود منشین که هر زمان خسته شوی

وی افزود: آنچه در این برهه از تاریخ بیش از همه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام داخلی است. این بدان معنا نیست که از سلائق و باورهای خود بازگردیم اما باید در سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم‌انداز به زبان و نگاه مشترکی برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: هنگام اجرای قانون نمی‌توانیم سلایق خود را مداخله دهیم. با همه عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی کردم هم قسم خواهیم شد که قانون، سیاست‌های کلی و چشم انداز را به صورت کامل اجرا کنیم، امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و شما ما را در این چهارچوب ارزیابی کنید.

وقتی می گوییم با شما پیمان می بندیم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یکطرفه باشد

رئیس جمهور افزود: به باور و اعتقادم برمی گردم چون خیلی وقت ها تلاش کرده ام روی اعتقاداتم بایستم، تلاش کردیم پیمانی که بسته بودیم را با وفاق جلو بیاییم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: معرفی این دوستانی که اینجا نشسته اند، نشان از تعهد و پایبندی بنده به آن پیمان است عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی شده اند، از یک دسته و جناح و گروه نیستند.

وی ادامه داد: مجموعه ای از سلایق، نظرات و جناح ها و دسته ها هستند اما در یک اصل با هم مشترکیم: چشم انداز،  سیاست های کلی نظام و قانون برنامه؛ متعهدیم اینها را اجرا کنیم و قول می دهیم روی آن خواهیم ایستاد

رئیس جمهور افزود: به حرفی که می زنیم پایبندیم؛ به وعده خود عمل می کنیم با شما نمایندگان تا جایی که وقت داشتیم حرف زدیم و با هم پیمان بستیم و قول دادیم با شما تعامل کنیم و حتما تعامل خواهیم کرد

وی با تاکید بر این که با مشورت شما و سایر کارشناسان و متخصصان برای تعالی این کشور و اجرای قانون تلاش کنیم، گفت: وقتی می گویم قول می دهم و پیمانی می بندم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یک طرفه بسته شود، کمکمان کنید تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم اجازه دهید تا سلایق مختلف با هم بتوانیم در چشم انداز و چارچوب کار کنیم.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب گفتند سیدعباس صالحی و خانم صادق بیایند.

همچنین رئیس جمهور در دفاع از ورزای پیشنهادی در صحن علنی مجلس: من می خواهم بگویم هماهنگ شدیم اینجا آمدیم شما از من بپذیرید. همه وزرای پیشنهادی هماهنگ شدند و آمدند. برخی ها که تفاهم نبود وارد لیست نکردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.