همتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: برنامه های او سنجش‌پذیر نیست

عبدالحسین همتی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم یک وزارتخانه بسیار مهم و کلیدی است و اگر ما از لحاظ علمی رشد و پیشرفت کنیم، در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن و کشاورزی نیز مشکلات ما حل خواهد شد.

وی بیان کرد: سیمایی صراف فردی کارآمد، انقلابی و متعهد است و سوابق علمی خوبی داشته اما نگرانی ما درباره او است. رشته سیمایی صراف علوم انسانی است و ما نگرانیم که وی در صورت تصدی در وزارت علوم، به علوم فنی و علوم پایه توجه نکند و جایگاه علمی کشور تنزل پیدا کند.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بسیار کیفی است و سنجش پذیر نیست در حالی که باید برنامه وی زمان بندی شده و مشخص باشد تا نمایندگان مجلس بتوانند بر عملکرد وی در صورت کسب رأی اعتماد، نظارت داشته باشند.

همتی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه‌های علمی در تهران و مناطق برخوردار کشور متمرکز شده است و سوال ما از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری آن است که چه برنامه‌ای برای توزیع عادلانه بودجه علمی در مناطق مختلف کشور دارد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم دیگر توجه به وضعیت معیشتی اساتید است و باید آنان دغدغه معیشتی نداشته باشند تا به بحث آموزش و پژوهش متمرکز شوند. در برنامه وزیر پیشنهادی علوم، برنامه‌ای درباره دانشجویان متأهل و افزایش خوابگاه‌های متاهلی مشاهده نکردم و لازم است وی برنامه خود را در این زمینه به مجلس ارائه دهد.
همتی تاکید کرد: از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری می‌خواهم در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، از نیروهای متعهد، کارآمد و فراجناحی در این وزارتخانه استفاده کند تا دانشگاه و محیط علمی کشور محل افراد سیاسی نباشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.