زلنسکی برای روسیه رجزخوانی کرد

زلنسکی همچنین مدعی شد که نیروهای اوکراین تاکنون کنترل بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع و ۹۲ منطقه مسکونی را در کورسک به دست گرفته‌اند. علاوه بر این، روسیه اعلام کرد که کی‌یف سومین پل لجستیکی منطقه کورسک را منهدم کرده و این می‌تواند تلاش‌های مسکو برای عقب نشاندن کی‌یف را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس جمهور اوکراین با برجسته ساختن آن دسته از متحدانی که برای این کشور تسلیحات دوربرد فراهم کرده‌اند، گفت که با این حال، کی‌یف مجاز به استفاده از این تسلیحات در عمق خاک روسیه نیست و دلیل آن هم «خطوط قرمزی» است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرزبندی کرده است. زلنسکی مدعی شد: درباره روسیه شاهد تغییر چشمگیر یک رویکرد ایدئولوژیک هستیم و آن هم تفکر ناشیانه و متوهمانه به اصطلاح «خطوط قرمز» است؛ تفکری که ارزیابی برخی شرکای ما را درباره جنگ به تسخیر درآورده بود و حالا این روزها، این تفکر از هم پاشیده است.

خبر مرتبط
قمار جسورانه اوکراین میدان بازی را تغییر داد/ شکست بزرگ برای پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در روز پنجشنبه گفت که سربازان اوکراینی کنترل سودژا را در دست گرفته‌اند. این اعلام اولین تأیید رسمی تصرف شهر توسط نیروهای کی‌یف بود.

وی با ادعای فروریختن آنچه «توهم خطوط قرمز پوتین» خوانده است، از متحدان کی‌یف خواست تا در تصمیم‌شان برای کمک به اوکراین جسورتر باشند.

زلنسکی مدعی شد: تمام جهان می‌بیند که در این جنگ همه‌چیز به شجاعت بستگی دارد؛ شجاعت ما و شجاعت شرکای ما! همه‌چیز به تصمیمات جسورانه برای اوکراین و شهامت حمایت از اوکراین بستگی دارد.

خبر مرتبط
زلنسکی به سیم آخر زد/ کنترل ۷۴ شهرک در کورسک روسیه را به دست گرفته‌ایم

حمله فرا مرزی اوکراین به منطقه کورسک روسیه در ۶ اوت آغاز شد و تا ۱۲ اوت، اوکراین اعلام کرد کنترل بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را در اختیار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.