کاهش قیمت دلار  با این 3 شرط مهم

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار ارز تهران در حالی به سراغ معاملات می‌رود که روز یکشنبه سردرگم بود و قیمت‌ها پس از بازگشایی در ابتدا کاهشی و سپس افزایشی شدند. اما حرکت نرخ ها به سمت کف قیمتی همچنان ادامه داشت. روز گذشته بازار در حالی به کار خود پایان داد که برخی شایعات و روایت‌های بی‌پایه درباره خوش‌یمنی روز ۱۳ صفر، موجب تحریک معامله گران و افزایش تقاضا برای خرید طلا شد. معامله‌گران بر این باورند که این روایت‌ها، هرچند بدون پشتوانه، توانسته‌اند بازار را تحت تأثیر قرار دهند و موجب بازگشت قیمت‌ها شوند.

در روز یکشنبه، بازار ارز هرات به دلیل تعطیلات مرتبط با روز استقلال افغانستان به صورت محدود فعالیت داشت. دلار هرات با گپ منفی ۶۰ تومانی در ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات روزانه تا ۵۸ هزار تومان بالا رفت و بین ۵۷ هزار و ۸۰۰ تا ۵۸ هزار تومان معامله شد. قیمت دلار تهران نیز با گپ منفی ۱۵۰ تومانی در ۵۷ هزار و ۸۵۰ تومان شروع به کار کرد و با طی کردن روندی صعودی، تغییر کانال داد و در ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار ریخت؛ بازار ارز سردرگم شد/ 3 شرط مهم برای تداوم کاهش قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ مرداد 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.