روسیه این کشور را تهدید کرد

تیاپکین تاکید کرد: اگر ورشو مقابل وسوسه پرمخاطره‌ای تسلیم شود و تلاش کند تا تسلیحات دوربردی که نیروهای مسلح ما به طور مشروع برای خنثی‌سازی تهدیدهای نظامی استفاده می کنند، رهگیری کند آنگاه پاسخ ما به آنها متناسب و کاملاً مشخص خواهد بود.

وی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی روسیه همواره بر مخاطرات ناشی از مشارکت مستقیم احتمالی کشورهای غربی در عملیات‌های نظامی به سود رژیم کی‌یف، تاکید کرده است. این موضوع قابل مذاکره نیست. موضع ما هم برای ورشو و هم برای ناتو آشکار است.

خبر مرتبط
قمار جسورانه اوکراین میدان بازی را تغییر داد/ شکست بزرگ برای پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در روز پنجشنبه گفت که سربازان اوکراینی کنترل سودژا را در دست گرفته‌اند. این اعلام اولین تأیید رسمی تصرف شهر توسط نیروهای کی‌یف بود.

پیشتر رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان گفته بود که ورشو در حال بررسی احتمال شلیک و سرنگونی موشک‌های روس بر فراز اوکراین است. کی‌یف پیش از این از کشورهای غربی خواستار سرنگون کردن موشک‌ها بر فراز اوکراین از داخل قلمروی خودشان شده بود. رسانه‌های فرانسوی اواخر ژوئن به نقل از مقامات اوکراینی نوشته بودند که کی‌یف از متحدان اروپایی‌اش خواسته تا از طریق استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در لهستان و رومانی، در غرب اوکراین منطقه «پرواز ممنوع» ایجاد کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.