چالش های اساسی پیش روی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ مسیر دشوار علیرضا کاظمی در صورت تایید صلاحیت

علیرضا کاظمی که ۲۱ مرداد از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس معرفی شده بود؛ پس از یک هفته‌، امروز (شنبه ۲۷ مرداد) در اولین جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، شانس خود را برای تصدی کرسی ریاست وزارتخانه آموزش و پرورش محک زد. وزارتخانه عریض و طویلی که تجربه نشان داده است دستیابی به صندلی ریاست آن چندان کار آسانی نیست و نامزدهای ریاست آن همواره مسیر سختی را برای اخذ رای اعتماد مجلس داشته و با کارت قرمز نمایندگان رو به رو شده‌اند.

بررسی تاریخچه جلسات رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های اول تا سیزدهم حاکی از آن است که تاکنون پنج وزیر پیشنهادی موفق به عبور از گیت بهارستان نشده‌اند. «کاظم اکرمی» در دولت نخست آیت الله سید علی خامنه ای، «علی اکبر اشعری» و «سوسن کشاورز» در دولت اول و دوم محمود احمدی نژاد، «محمدعلی نجفی» در دولت اول حسن روحانی و «حسین باغگلی» در دولت ابراهیم رئیسی پنج وزیر پیشنهادی هستند که نتوانستند رای کافی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش کسب کنند. با این حال اگرچه تعیین وزیر برای این وزارتخانه در اغلب اوقات با اما و اگرهای مختلف روبرو بوده اما مشخص نیست این بار، کار مسعود پزشکیان و علیرضا کاظمی هم برای دریافت رأی اعتماد از مجلس دوازدهم دشوار باشد.

 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «کشتی طوفان‌زاده وزارت آموزش و پرورش؛ 4 چالش‌ اساسی پیش روی ناخدا/ نسخه علیرضا منصوری برای بدهی‌های پاس نشده چیست؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.