نخستین وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم که هیچ مخالفی نداشت

علیرضا کاظمی در نوبت عصر جلسه علنی روز شنبه مجلس به دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

کاظمی نخستین وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم بود که هیچ مخالفی در مجلس نداشت.

پیش از اظهارات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش تخصصی این کمیسیون را درباره صلاحیت و برنامه های کاظمی به نمایندگان مجلس ارایه و اعلام کرد اعضای این کمیسیون با اکثریت آرا وی را برای تصدی این مسئولیت مناسب می دانند.

خبر مرتبط
روح‌الامینی: پزشکیان وعده صادق خود را محقق کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اقای پزشکیان وعده صادق خود را در مناظره‌ها و گفت‌وگوها محقق کرد.

وی در چند روز گذشته با حضور در کمیسیون های مختلف مجلس برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کرده است و امروز شنبه - ۲۷ مرداد - نخستین وزیری است که باید در صحن علنی مجلس از برنامه‌ها و عملکرد کاری خود در پیشگاه مردم و نمایندگان دفاع کند و به ابهامات پاسخ گوید.

رئیس‌جمهور صبح روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که از این میان علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

کاظمی ۵۹ ساله متولد شهر مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه است که عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوده و یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود. همچنین از شهریور تا آذر ۱۴۰۰ سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت. همچنین او معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.