روسیه به این منطقه لجیستیکی شرق اوکراین نزدیک شد+ جزئیات

همزمان با نزدیک شدن ارتش روسیه به شهر پوکروفسک در شرق اوکراین، کی‌یف خواهان تخلیه سریع غیرنظامیان شد. این شهر از مدت ها پیش هدف ارتش روسیه بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهایش «سرجیوکا»، روستای خط مقدم را در ۱۵ کیلومتری مرکز لجستیکی پوکروفسک تصرف کردند.

مقامات پوکروفسک در پیام رسان تلگرام اعلام کردند که نیروهای روسیه «با سرعتی سریع در حال پیشروی هستند و هر روز که می گذرد زمان کمتری برای جمع آوری وسایل شخصی و رفتن به مناطق امن تر وجود دارد».

از سوی دیگر نیز اوکراین که از روز ۶ اوت (۱۶ مرداد) حمله به کورسک در غرب روسیه را آغاز نموده، اعلام کرده است که به پیشروی در خاک روسیه ادامه می دهد. این کشور مدعی است که تاکنون ۸۲ شهرک از کورسک به مساحت یک هزار و ۱۵۲ کیلومتر مربع را به کنترل خود در آورده است.

خبر مرتبط
کمک های نظامی در راه کی یف /جنگنده‌های اف-۱۶ هلند به اوکراین رسید؟

وزیر دفاع دولت هلند امروز (سه شنبه) خطاب به پارلمان این کشور از انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کی‌یف امیدوار است این عملیات نظامی که در خاک روسیه آغاز کرده، پویایی جنگ را تغییر دهد.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در سخنرانی شبانه خود گفت: ما می بینیم که اشغالگر متحمل خسارات می شود و این برای دفاع ما بسیار مفید است. این برای نابودی لجستیک ارتش روسیه و تخلیه ذخایر آنها است. ما باید حداکثر خسارت را به تمام مواضع روسیه وارد کنیم و این کار را انجام می‌دهیم. من از تک تک رزمندگانمان به خاطر دقتشان تشکر می‌کنم، از قدرت و تحمل آنها تشکر می‌کنم.»

از سوی دیگر، میخائیلو پودولیاک یکی از دستیاران ارشد زلنسکی دیروز جمعه در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اوکراین علاقه ای به اشغال سرزمین های روسیه ندارد. در منطقه کورسک، ما به وضوح می‌توانیم ببینیم که چگونه از ابزار نظامی برای متقاعد کردن روسیه برای ورود به یک روند مذاکره عادلانه استفاده می‌شود».

پس از حمله اوکراین به خاک روسیه در تاریخ ۶ اوت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ضمن محکوم کردن حمله به زیرساخت های غیرنظامی در کورسک، آن را یک «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.