حجم ویدیو: 0.00 | مدت زمان ویدیو: 00:00:00

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله همکاری طرفین در بریکس، امنیت بین‌الملل، کنترل تسلیحات و منع اشاعه هسته‌ای گفت‌وگو کردند. پیشتر وانگ یی و سرگئی لاوروف وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران ها تاکید کردند. وانگ یی پنجم مرداد ماه پس از دیدار با لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین و روسیه به بلوغ رسیده و باثبات و منعطف و مبتنی بر استقلال، اعتماد سیاسی متقابل است و هر دو کشور همکاری راهبردی خود را تعمیق می‌بخشند.

وی افزود، چین آماده است در مواجهه با وضعیت پیچیده و متغیر بین‌المللی و موانع و تلاطمات خارجی با روسیه همکاری کند.

وانگ تاکید کرد، چین و روسیه دو کشور مهم در منطقه آسیاپاسیفیک و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) هستند و می‌توانند به همکاری و ارتباط خود در حوزه شرق آسیا ادامه دهند. وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش همچنین آمادگی دارد با روسیه برای تقویت صلح، ثبات و شکوفایی منطقه‌ای همکاری کند.

لاوروف نیز در خصوص دیدار خو با وانگ که در حاشیه نشست آسه‌آن در لائوس انجام شد، گفت که چین و روسیه تحت هدایت راهبردی رهبران خود همکاری نزدیکی برقرار کرده و همکاری راهبردی خود را تقویت کرده‌اند.

وی افزود که این دو کشور مشترکا نظم جهانی عادلانه و منصفانه را حفظ کرده، رویکرد چندجانبه‌گرایانه واقعی را به اجرا گذاشته و انرژی مثبتی برای ساختن یک دنیای چندقطبی تزریق کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.