اعتراف صهیونیست‌ها به شکست اسرائیل

مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست ارتش اسرائیل در غزه تصریح کردند که احتمال تضعیف کردن جنبش حماس بیش از پیش کاهش یافته است.

این روزنامه آمریکایی بدون ذکر نام مقامات آمریکایی و اسرائیلی به نقل از آنها اضافه کرد: اسیران صهیونیست که در غزه نگهداری می‌شوند را نمی‌توان از طریق نظامی بازگرداند.

این مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی افزودند: اسرائیل تلاش کرد که به شبکه تونل های حماس در غزه آسیب برساند، اما نتوانست این شبکه را از بین ببرد.

آنها بیان کردند که شبکه تونل ثابت کرد که بزرگتر از پیش بینی های اسرائیل است و ابزاری مؤثر برای حماس است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات پنتاگون معتقدند که اسرائیل نتوانسته است قدرتش را برای تامین امنیت مناطق تحت کنترل خود در غزه تثبیت کند.

این مقامات تاکید کردند که دیپلماسی تنها راهی است که اسرائیل را قادر می سازد تا اسیران خود در غزه را بازگرداند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل چندین بار به عدم امکان دستیابی به هدف اصلی حملات وحشیانه خود علیه ساکنان نوار غزه که نابودی جنبش حماس اعلام شده است، اذعان و تاکید کرده است که حماس اندیشه ای است که نابود شدنی نیست.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ژوئن گذشته گفت که صحبت از نابودی حماس مانند پاشیدن ماسه در چشم مردم است در حالیکه این جنبش در قلب مردم کاشته شده است.

وی در مصاحبه با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با انتقاد از رهبران سیاسی این رژیم که خواستار حذف جنبش مقاومت هستند، گفته بود که حماس یک ایده است و شما نمی توانید یک ایده را از بین ببرید، مقامات سیاسی باید جایگزینی برای آن پیدا کند در غیر این صورت باقی خواهد ماند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل با تاکید بر اینکه این رژیم در جنگ علیه ساکنان غزه هزینه سنگینی می پردازد و ما نمی توانیم سکوت کنیم، گفته بود که همه اسیران صهیونیست در غزه را نمی توان از طریق نظامی بازگرداند.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز جنگ علیه ساکنان غزه، هدف اصلی خود را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند.

رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ یک از اهدافی که برای جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده، دست نیافته است و فشارهای داخلی و بین المللی بر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای بستن قرارداد مبادله اسیران و پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه بیشتر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.