رئیس سیا به دوحه می‌رود / مذاکرات آتش بس از سر گرفته شد

تارنمای آمریکایی آکسیوس اعلام کرد ویلیام (بیل) برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای شرکت  نشست روز پنج شنبه مذاکرات آتش بس در غزه و آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیل در دوحه به قطر می رود.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: بیل برنز، رئیس سیا امروز به دوحه سفر می کند تا فردا در نشستی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر، دیوید بارنیا مدیر موساد و عباس کمال رئیس سازمان اطلاعات مصر شرکت کند.

تارنمای آکسیوس همچنین اعلام کرد: دفتر نخست وزیری اسرائیل با حضور تیم مذاکره کننده اسرائیل در نشست فردا در دوحه موافقت و دستور مذاکرات را تایید کرد.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد «رونن بار» رئیس سرویس اطلاعات شاباک و «نیتسان الون» مسوول امور اسرای اسرائیلی در ارتش این رژیم به رئیس سرویس اطلاعات موساد در مذاکرات آتش‌بس در قطر می‌پیوندد.

نشست دوحه فردا پنجشنبه به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا برگزار خواهد شد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در حماس از عدم حضور نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه خبر داد.

خبر مرتبط
حمله سنگین حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل/ این شهرک موشک‌باران شد

حملات سنگین موشکی حزب الله به کریات شمونا سبب قطع برق و وارد شدن خسارات سنگین به این شهرک شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، یک منبع در جنبش حماس در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ما به اجرای توافق سابق پایبند هستیم و برای حضور در مذاکرات پنج‌شنبه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

این منبع تاکید کرد که این جنبش به خواسته خود پایبند بوده و معتقد است که مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه به جای شروع مجدد، باید بر توافق قبلی که مورد بحث قرار گرفته بود متمرکز باشد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع شبکه العربی امروز اعلام کردند: دور بعدی مذاکرات درباره توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه روز پنجشنبه در دوحه برگزار می‌شود.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد که شرکای قطری این کشور به واشنگتن اطمینان داده اند که برای حضور حماس در مذاکرات آتش بس غزه در این هفته تلاش خواهند کرد.

خبر مرتبط
بسته شدن یکی از پایگاه‌های نظامی آلمان/ ماجرا چه بود؟

در پی ورود غیرقانونی یک فرد به پایگاهی نظامی در آلمان، مقامات آلمانی به دلیل نگرانی از احتمال آلوده‌شدن آب لوله‌کشی این پایگاه، اجازه ورود و خروج به کارکنان نمی‌دهند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که واشنگتن کاملاً انتظار دارد که مذاکرات پیش برود.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: شرکای ما در قطر اطمینان دادند که برای حضور نمایندگان حماس در مذاکرات هفته جاری، تلاش خواهند کرد. قطر به ما اطمینان داده است که در هر صورت، مذاکرات غزه برای آتش بس و آزادسازی گروگان‌ها پیش خواهد رفت.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: انتظار می‌رود مذاکرات درباره غزه طی این هفته ادامه یابد. طرح پیشنهادی درباره غزه امکان توقف خشونت‌ها در منطقه را فراهم می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.