نخست‌ وزیر ژاپن از قدرت کناره گیری می کند

فومیو کیشیدا رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) و نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

با شکست حزب لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) در انتخابات میاندوره‌ای در برخی مناطق این کشور، جایگاه حزب حاکم و فومیو کیشیدا رهبر آن بیش از پیش متزلزل شده است.

شکست حزب لیبرال دموکرات (LDP) در مجلس نمایندگان پس از انتخابات در استان شیمانه، کار را برای کیشیدا برای ماندن در پست نخست وزیری دشوارتر کرد. نتایج روز یکشنبه نشان داد که فومیو کیشیدا به عنوان فردی که منتقدان او را «بازنده انتخابات» می‌دانند، پیش از اینها حمایت از سوی رای‌دهندگان محافظه کار طرفدار حزب لیبرال دموکرات را از دست داده است.

تحلیلگران معتقد هستند که انتظار می‌رود قانونگذاران حاکم در تلاش برای کنار گذاشتن کیشیدا از قدرت باشند و این مساله مانع تلاش نخست وزیر برای انتخاب مجدد به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکرات می‌شود.

شکست سنگین حزب لیبرال دموکرات در شیمانه جایگاه سیاسی کیشیدا را تضعیف و قانونگذاران این حزب را ترغیب کرده تا قبل از انتخابات عمومی بعدی، او را از قدرت برکنار کنند و بعید است که او در انتخابات ریاست حزب در ماه سپتامبر شرکت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.