موافقت واشنگتن با فروش جنگنده‌های اف-۱۵ به اسرائیل

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: این بسته تسلیحاتی شامل جنگنده‌های اف-۱۵ به ارزش ۱۹ میلیارد دلار، گلوله‌های تانک به ارزش ۷۷۴ میلیون دلار و نفربرهای زرهی به ارزش ۵۸۳ میلیون دلار است.

پنتاگون اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) فروش جنگنده‌ها و سایر تجهیزات نظامی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار به اسرائیل را تائید کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، گلوله‌های تانک تقریباً بلافاصله برای رژیم صهیونیستی ارسال خواهد شد اما تولید جنگنده‌های اف-۱۵ و تحویل آنها به تل آویو سال‌ها به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد دولت آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که آمریکا از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده که فقط در ماه مه نزدیک به سه میلیارد دلار بوده است.

وزارت خارجه آمریکا سال گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۰۹ میلادی، ایالات متحده مجموعا ۳.۴ میلیارد دلار به بودجه دفاع موشکی از جمله ۱.۳ میلیارد دلار برای گنبد آهنین کمک کرده است.

در سال‌های اخیر بودجه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل در چارچوب تفاهم‌نامه‌های ۱۰ ساله تعریف شده‌ و جدیدترین تفاهم‌نامه نیز در سال ۲۰۱۶ امضا شده که بر اساس آن واشنگتن متعهد است ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی بین سال‌های مالی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ به رژیم اسرائیل ارائه دهد که میانگین سالیانه آن ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.