پنج زخمی در حمله با سلاح سرد در ترکیه

 یک مرد جوان عصر دوشنبه در حمله با چاقو در باغ مسجد اسکیشیهیر در شمال غرب ترکیه، حداقل پنج نفر را زخمی کرد که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. رای الیوم به نقل از رسانه های محلی ترکیه گزارش داد: فرد مهاجم ۱۸ ساله بود و در حالی که کلاه ایمنی به سر داشت با چاقو به عابران حمله کرد.

بر اساس این گزارش، مهاجم قبل از اینکه توسط پلیس ترکیه دستگیر شود از حمله خود به باغ مسجد فیلمبرداری و آن را به صورت زنده از شبکه اجتماعی ایکس پخش کرد.

در همین حال برخی کاربران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گزارش دادند که در این حمله هفت نفر زخمی شدند. تصاویر منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس نشان می دهد که یکی از آنها روی زمین دراز کشیده است.

وب‌سایت اسکیشیهیر دوروم (Eskişehir Dorum ) گزارش داد که مهاجم لباسی شبیه لباس شخصیت‌های بازی رایانه ای پوشیده بود و چاقوی بزرگی به دست و کلاه ایمنی ضد گلوله بر سر و ماسک بر صورت داشت.

تصاویری که این مهاجم از خود گرفته است نشان می دهد که عینک دودی به چشم دارد و صورتش را کاملا پنهان کرده است. چندین پایگاه خبری ترکیه اشاره کردند که روی پیراهن او نماد «خورشید سیاه» که نشان نازی ها است، دیده شده است.

بر اساس گزارش روزنامه جمهوریت این جوان تحت تاثیر بازی‌های جنگی قرار گرفته است و به هنگام حمله به عابران هیچ شعاری نداده و هیچ انگیزه‌ای برای اقدام خود بیان نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.