زلزله در قطب‌آباد/ مدیرت بحران آماده‌باش شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله ۴.۱ ریشتری شهر قُطب‌آباد مرکز بخش کردیان در شهرستان جهرم تا این لحظه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

غلامرضا غلامی اظهار داشت: به دنبال وقوع زمین لرزه 4.1 ریشتری در شهر قُطب‌آباد مرکز بخش کردیان جهرم بلافاصله نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس و مدیریت بحران این شهرستان به صورت آماده‌باش درآمدند.  

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های دریافتی تا این لحظه از بخشداران و دهیاران بخش قطب‌آباد خوشبختانه هیچ تلفات جانی و زیان مالی اتفاق نیفتاده است.

خبر مرتبط
هشدار مهم به ساکنان تهران و البرز

گردوخاک، شاخص کیفیت هم اکنون هوا در برخی ایستگاه‌های پایش آلودگی غرب تهران نظیر شهر قدس را به مرز ۵۰۰ واحد و خطرناک برای همه رساند.

غلامی با تاکید بر اینکه هیچ‌ گونه قطعی برق به دلیل زمین لرزه گزارش نشده است، ادامه داد: نیروهای امدادی و عملیاتی تا ۲۴ ساعت در حالت آماده‌باش خواهند بود و همکاران ما بخشدار و بنیاد مسکن نیز ظرف ۷۲ ساعت می‌توانند در صورت ترک‌خوردگی منزل، خرابی پل و ... به مدیریت بحران استانداری فارس گزارش دهند.

بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۹ و ۴۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر قطب آباد در استان فارس را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.