این 10 استان بارانی می شود/ هشدار به پایتخت نشینان

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (دوشنبه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز همچنین در مناطقی از فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

چهارشنبه فقط در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار رخ می دهد.

پنجشنبه فقط در سواحل دریای خزر، ابرناکی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

خبر مرتبط
گرما زندگی این گروه را به خطر انداخت+ جزئیات

Climate Central یک گروه مستقل که در مورد اثرات تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین تحقیق می کند، گزارش داد که دمای شبانه تابستان بین سال های ۱۸۹۵ تا ۲۰۲۳ میلادی ۲.۲۹ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

جمعه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در خراسان شمالی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور، افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در نوار شرقی و مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود، همچنین شرق دریای عمان مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید است و احتمال گرد و خاک وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۹ و کمینه دمای آن ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

عصر دیروز و اوایل امشب با نفوذ توده گردوخاک به استان تهران، شعاع دید افقی در فرودگاه مهرآباد را به سه‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد. گردوخاک، همچنین شاخص کیفیت هوا را در برخی ایستگاه های پایش آلودگی غرب تهران نظیر شهر قدس به مرز ۵۰۰ واحد و «خطرناک برای همه» رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.