ترامپ از کامالا هریس عقب ماند / جدیدترین نظرسنجی‌

به گزارش رویترز، طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده توسط روزنامه نیویورک تایمز و کالج سینا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان با چهار امتیاز پیشی گرفته است.

طبق این نظرسنجی که بین روزهای پنجم تا نهم آگوست (۱۵ تا ۲۰ مردادماه) از بین ۴۶ تا ۵۰ درصد رای دهندگان احتمالی در هر ایالت انجام شده، هریس در این سه ایالت، چهار درصد از ترامپ جلوتر است.

خبر مرتبط
جان بولتون به دونالد ترامپ تاخت

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: ترامپ دست راست و چپش را تشخیص نمی‌دهد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، حاشیه خطای نمونه گیری در میان رای دهندگان احتمالی مثبت یا منفی ۴.۸ درصد در میشیگان، مثبت یا منفی ۴.۲ امتیاز در پنسیلوانیا و مثبت یا منفی ۴.۳ امتیاز در ویسکانسین است. در مجموع، یک هزار و ۹۷۳ رای دهنده آمریکایی در این نظرسنجی شرکت کردند.

بعد از کناره‌گیری جو بایدن و ورود کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات، امیدها دوباره به اردوی این حزب بازگشته است.

پیشتر نظرسنجی‌ها نشان داده بود که ترامپ پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره، در ایالت‌های حساس، پیشی گرفته است، اما ورود هریس به رقابت، این روند را تغییر داده است.

یک نظرسنجی دیگر که توسط موسسه ایپسوس در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که هریس در رقابت انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) با ۴۲ درصد به ۳۷ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. این نظرسنجی آنلاین از ۲هزار و ۴۵ بزرگسال آمریکایی در ۲ تا ۷ آگوست (۱۲ تا ۱۸ مردادماه) انجام شد و دارای حاشیه خطای حدود ۳ درصد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.