جزئیات تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها در بندر امام خمینی

ابوطالب گرایلو روز شنبه بیان کرد: مجموع عملکرد کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در چهار ماهه نخست سال جاری، حدود چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تن بوده است.

وی اظهارکرد: طی این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر اقتصادی با ۳۱ درصد رشد به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: واردات روغن خوراکی از طریق منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ۸۰ درصد رشد به ۱۹۲ هزار و ۴۹۰ تن رسید و واردات سویا با ۱۱۳ درصد رشد به بیش از یک میلیون و ۹۵۷ هزار تن رسید.

گرایلو تصریح کرد: واردات شکر از طریق این بندر اقتصادی به ۳۳۹ هزار و ۲۵۱ تن رسید.

وی به سهم ۱۰۰ درصدی واردات سویا و شکر از طریق این بندر اقتصادی نسبت به بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سهم تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) نسبت به کل بنادر کشور ۶۷ درصد است.

خبر مرتبط
لغو کلیه ترددهای مسافری بزرگترین بندر کشور

مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس خبر داد که کلیه ترددهای مسافری این بندر مسافری از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه به علت شرایط نا مساعد جوی لغو شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: چهار میلیون و ۶۷۱ هزارتن کالا طی چهار ماهه نخست امسال به وسیله کامیون و شبکه ریلی به مقصد مراکز توزیع از انبارهای نگهداری موقت کالا بندر امام خمینی(ره) خارج شده است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.