اولویت مجلس در بررسی صلاحیت کابینه احتمالی مسعود پزشکیان

علی جعفری آذر روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز به مناسبت روز خبرنگار، همکاری در عالی ترین سطح با دولت جدید را مهمترین و اصلی ترین اولویت کاری مجلس دوازدهم بیان و اظهار کرد: بر این اساس تمام نمایندگان چه از طیف های طرفدار دولت و چه منتقدان، بنای همکاری برای تشکیل سریع دولت و استقرار آن را دارند.

وی با اشاره به رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری، یادآور شد: ایشان در ماه های اخیر در دیدار با نمایندگان مجلس و نیز کارکنان دستگاه قضائی توصیه های مهمی را در زمینه انتخاب همکاران دولت جدید عنوان کردند که هر کدام از اهمیت و ارزش بسیار زیادی برخوردارند.

جعفری آذر نداشتن زاویه با نظام و انقلاب اسلامی، توانمندی، کارآمدی، امین بودن، پاکدستی، اعتقاد و باور عمیق به نظام را از جمله شاخص های مهم در تعیین وزرای پیشنهادی دولت برشمرد که مقام رهبری نیز بر آنها تاکید دارند.

وی ادامه داد: استفاده نکردن از افرادی که سوابق منفی دارند و نیز پرکاری و سلامت اقتصادی و اخلاقی داشتن از دیگر معیارهای مهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی است که به طور قطع هر کدام از نمایندگان با حساسیت خاصی در این باره مسایل را رصد خواهند کرد.

جعفری آذر تلاش برای موفقیت دولت چهاردهم و رفع مسایل و مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را از اهداف مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در این زمینه تعامل و همکاری ها در سطح عالی باید مورد توجه جدی نمایندگان قرار داشته باشد.

وی گفت: بدون تردید وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با معیارهای یاد شده رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را همراه خود خواهند داشت، چون مجلس بنای همکاری تا حد امکان را دارد.

خبر مرتبط
زمان ارائه لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان به مجلس/مهلت اعلام نظر کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اخبار واصله از دولت لیست اعضای کابینه، یکشنبه هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد تمام وزرای پیشنهادی در همان جلسات نخست بررسی صلاحیت ها رای آورده و دولت استقرار یابد، اما پس از تکمیل دولت مجلس قاطعانه نوع فعالیت هر وزارتخانه را کنترل و رصد کرده و نظارت های لازم و کافی را انجام خواهد داد.

جعفری آذر با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با رییس جمهوری، بررسی و ارایه راهکارهای مختلف برای رفع نیازمندی های استان را مهمترین هدف این نشست بیان کرد و افزود: البته شخص دکتر پزشکیان به مسایل استانی واقف بوده و اشرافیت دقیقی دارند.

به گفته وی، مسایل زیربنایی، فرهنگی، تنش های آبی، کمبود انرژی، انتقال آب ارس به تبریز، رفع مشکلات مربوط به آب شرب، انتقال حساب های مس سونگون از تهران به تبریز و بازتعریف نقش مس در توسعه آذربایجان شرقی از جمله موارد بررسی شده در دیدار مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با رییس جمهوری بود.

جعفری آذر با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های جامعه خبری آذربایجان شرقی در ماه های اخیر در جریان رویدادها و حوادث مختلف، گفت: در این میان خبرگزاری ایرنا فعالیت های بسیار چشمگیر و موثر در دور اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، مراحل اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری و مهمتر از همه در جریان حادثه سقوط بالگرد و شهدای خدمت داشت.

خبر مرتبط
وضعیت جلسات علنی مجلس تا پایان «رأی اعتماد»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس تا پایان جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به صورت مرتب و بدون تعطیلی جلسات علنی خود را برگزار خواهد کرد.

وی ایرنا را مهمترین و اصلی ترین پایگاه و منبع خبری کشور برشمرد که اخبار و گزارش های مختلف آن بدون جانبداری و مسایل حاشیه ای، به طور دقیق، موثق و با سرعت به اطلاع مردم می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.